سلامت خانواده

هشدار مهم در مورد بیماری قلبی که باید آن را جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، رامین بقایی جراح قلب درباره تاثیر احساسات بر عملکرد قلب گفت: از دو منظر می توان به قلب نگاه کرد، یکی نمای اندام و کالبد شکافی و دیگری دید غیر عضوی که قبلا روانی و اکنون تأثیر قلب بر احساسات و عواطف مورد توجه قرار می گیرد. ثابت شده است که عملکرد قلب در حالات مختلف روانی افراد متفاوت است. وقتی یک خبر خوب به شما می دهند قلبتان تپش می زند و احساس خوبی دارید و قلب بهتر کار می کند، برعکس اگر خبر بدی بشنوید می تواند آنقدر روی شما تاثیر بگذارد که حتی باعث سکته قلبی شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: وی درباره انجام عمل جراحی قلب در گذشته و امروز گفت: زمانی که تازه شروع کرده بودیم هنوز بیمارانی بودند که برای جراحی قلب به خارج از کشور می رفتند، امروز این اتفاق نمی افتد و حتی می توان گفت که این امر برعکس شده است.

این جراح قلب ادامه داد: پیشرفت در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است و ما عمدتاً مدیون پیشرفت تکنولوژی هستیم. همانطور که دنیا در این 24 سال چهره های جدیدی پیدا کرده است، انقلابی در میدان قلب رخ داده است. پزشکان این رشته از علم روز آگاه هستند و ما تکنولوژی روز داریم. هر ماه موضوع جدیدی مطرح می شود که باید سعی کنیم آن را برای همشهریان خود فراهم کنیم و از آن استفاده کنیم.

رامین بقایی درباره علائمی که می تواند ناشی از بیماری قلبی باشد، توضیح داد: یکی از این علائم درد قفسه سینه است. تمام دردهای قفسه سینه که از شکم به سمت بالا، حتی در ناحیه گردن، فک و شانه ایجاد می شود و به خصوص در افراد بالای 40، 45 سال طول می کشد، می تواند منشأ قلبی داشته باشد. تنگی نفس و تنگی نفس در حین فعالیت و احساس ناخوشایند ضربان قلب را نیز می توان از علائم مهم آن دانست.

وی افزود: باید بدانیم که برخی از بیماری های قلبی در برخی افراد هیچ علامتی ندارد. افرادی که دیابت دارند یا افرادی که سیگار می کشند این موضوع را جدی می گیرند. در این دو گروه، بیماری قلبی ممکن است پیشرفت کند و علامتی نداشته باشد.

این جراح قلب تاکید کرد: اگر زمینه ای داریم که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را برای ما افزایش می دهد مانند عوامل ارثی، دیابت، استعمال دخانیات، چاقی، فشار خون، چربی خون و استرس بالا، در این موارد حتما باید انجام شود. از 40 سالگی حتی اگر مشکلی نداریم بهتر است چکاپ اولیه انجام شود.

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا