سلامت خانواده

هشدار! شب های گرم خطر سکته مغزی را در این افراد افزایش داده است

به گزارش خبرآنلاین، تابستان با شب های گرمش از راه رسیده است. گرمای شبانه علاوه بر اختلال در خواب، می تواند عوارض جانبی خطرناکی نیز ایجاد کند. یک مطالعه جدید این را به ما نشان می دهد. در نتیجه یک تحقیق جدید مشخص شد که افراد مسن به ویژه زنان در شب های گرم تابستان در معرض افزایش خطر سکته مغزی و سکته قلبی هستند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: مبنای این تحقیق گرم شدن زمین و گرم شدن شب های تابستان است، پدیده ای که ممکن است بر سلامت انسان تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش مدیکال نیوز، نویسندگان این مطالعه دریافتند که خطر سکته مغزی در شب های گرم بویژه در میان زنان مسن 7 درصد بیشتر است.

میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس بین سال‌های 2011 تا 2020 نشان می‌دهد که ما گرم‌ترین دهه ثبت‌شده در سطح جهان را داشته‌ایم و از گرم‌ترین معیار دهه قبل که در سال‌های 2001 تا 2010 تعیین شده بود، پیشی گرفته‌ایم.

بر این اساس، نویسندگان این مطالعه تاکید کرده اند که با پیشرفت تغییرات اقلیمی، درک پیامدهای آن بر سلامت و رفاه انسان بیش از پیش ضروری می شود.

برای مطالعه جدید، محققان داده های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ در آلمان در یک دوره 15 ساله تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که 11037 سکته مغزی بین سال های 2006 تا 2020 تشخیص داده شده است، از ماه می تا اکتبر، گرم ترین ماه ها. میانگین سنی بیماران سکته مغزی 71.3 سال بود.

شایع ترین نوع سکته مغزی ثبت شده در این مطالعه 7430 سکته مغزی ایسکمیک مغزی بود. همچنین 642 سکته مغزی هموراژیک و 2947 حمله ایسکمیک گذرا وجود داشت. اکثر سکته‌های وارد شده در این مطالعه سکته‌های خفیف یا متوسط ​​(85%) در نظر گرفته شدند.

سکته مغزی ایسکمیک زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی مسدود شود. سکته های هموراژیک زمانی اتفاق می افتد که یک رگ خونی پاره شود. “سکته های هشدار دهنده” یا حملات ایسکمیک گذرا، انسداد موقت رگ های خونی است که شبیه سکته مغزی است اما منجر به علائم دائمی نمی شود.

برای ارزیابی ارتباط سکته‌های مغزی با شب‌های گرم‌تر سال، محققان داده‌های یک ایستگاه آب‌وهوای محلی را که شرایط آب و هوایی ساعتی، از جمله دما، رطوبت نسبی و فشار هوا را ثبت می‌کرد، تجزیه و تحلیل کردند. آنها همچنین دمای روز را کنترل کردند تا اثرات آن بر سکته مغزی در شب کاهش یابد.

در نتیجه این مطالعه، محققان افزایش جزئی در تعداد سکته‌های مغزی در شب‌های گرم بین سال‌های 2013 تا 2020 در مقایسه با سال‌های 2006 تا 2012 (دوره‌ای که دما کمتر بود) مشاهده کردند. افرادی که در برابر گرمای شبانه آسیب پذیرتر بودند، افراد مسن تر، به ویژه زنان، و افرادی با علائم خفیف سکته مغزی بودند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا