بهداشت و درمان

هشدار سازمان بهداشت عمومی یونان نسبت به ویروس «نیل غربی»

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سازمان ملی بهداشت عمومی یونان (EODY) در اطلاعیه ای اعلام کرد: گردش ویروس در فصل انتقال فعلی سال 2024 شدید و تعداد موارد ثبت شده است. نسبت به پنج سال قبل برای مدت مشابه بیشتر است. .

این سازمان افزود: در حالی که پراکندگی جغرافیایی این ویروس گسترده است، موارد بیشتری در این کشور و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد.

در این زمینه، این سازمان به شهروندان توصیه کرد اقدامات حفاظتی در برابر پشه ها از جمله استفاده از مواد دافع حشرات، پشه بند و آگاهی از آب های راکد انجام دهند.

به گفته آناتولی، ویروس نیل غربی بیشتر از طریق نیش پشه آلوده منتقل می شود.

علائم شامل تب، سردرد، بدن درد، استفراغ، اسهال یا بثورات پوستی است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، افزایش موارد بیماری های منتقله از طریق پشه به دلیل گرم شدن هوا و به تبع آن افزایش تعداد پشه های ناقل این بیماری است.

این ویروس برای افراد مسن یا کسانی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است می تواند خطرناک باشد و احتمال ابتلا به مننژیت یا التهاب عضلانی وجود دارد. این ویروس بیشتر در کشورهای آسیایی و آفریقایی دیده می شود، اما دانشمندان وجود آن را در جنوب فرانسه، ایالات متحده، کشورهای جنوب شرق اروپا و کانادا نیز ثابت کرده اند. تاکنون هیچ واکسنی علیه آن ساخته نشده و داروی موثری وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا