سلامت خانواده

هشدار درباره شیوع گسترده آبله میمون در این کشور

به گزارش آنلاین، دولت ژاپن برای بیماری ویروسی «Mpox» که قبلا آبله میمون نامیده می شد «هشدار سطح یک» صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، مسئولان بهداشتی این کشور از افرادی که به هفت کشور آفریقایی سفر یا اقامت دارند می‌خواهند در این زمینه احتیاط کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌روز را رعایت کرده و با دقت آن‌ها را رعایت کنند.

این هشدار پس از آن صادر شد که سازمان بهداشت جهانی (WHO) از افزایش اخیر موارد ابتلا به آبله M. عمدتا در جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد. یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی است

وزارت خارجه ژاپن روز پنجشنبه این هشدار را صادر کرد و اکنون علنی شده است. این هشدار شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، بوروندی، کنیا، رواندا، اوگاندا، جمهوری کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی می شود.

بر اساس گزارش NHK، “هشدار سطح یک” پایین ترین هشدار در مقیاس چهار سطحی ژاپن است.

دولت از مردم می خواهد در سفر یا اقامت در کشورهای مذکور مراقب باشند که به این بیماری مبتلا نشوند.

نسخه جدید ویروس آبله میمون که به دلیل جلوگیری از برخی انگ های اجتماعی در جامعه آفریقایی توسط سازمان بهداشت جهانی به “M-pox” تغییر نام داد، در هفته های اخیر نگرانی های جهانی را به همراه داشته است زیرا به نظر می رسد ویروس جدید نسخه حتی از طریق تماس های نزدیک معمولی نیز آسان تر است.

این بیماری معمولا بین دو تا چهار هفته طول می کشد. دوره نهفته آبله میمون پس از آلوده شدن افراد به ویروس بین 5 تا 21 روز است. به عبارت دیگر علائم بیماری بین پنج تا ۲۱ روز پس از ورود ویروس به بدن در بیماران ظاهر می شود.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا