سلامت خانواده

هشدار درباره تشدید بارندگی/ تا کی بارندگی ادامه دارد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز دوشنبه در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان. ، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان، گیلان. ، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز در مناطق مستعد گرد و غبار و تگرگ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

این وضعیت روز سه شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان غربی و جنوبی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران اتفاق افتاد. همچنین در مناطق قم، اصفهان و فارس رگبار پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل وزش باد شدید موقتی رگبار و رعد و برق و در غرب گیلان و نواحی شمال شرق و ارتفاعات جنوبی و دامنه های البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

شدت بارش روز پنجشنبه در شمال غرب کشور افزایش یافت و وسعت آن مناطق غرب مرکز استان ها واقع در دامنه جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال غرب و مرکز را در بر می گیرد. همچنین در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و غرب یزد رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

روز جمعه در نواحی شمال غرب، غرب استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، استان های ساحلی دریای خزر، مرکز و ارتفاعات جنوب شرق رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش تسنیم، از امروز تا سه شنبه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط مرکز کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود. این وضعیت در روز چهارشنبه در نیمه شرقی و همچنین در جنوب غربی و در روز جمعه علاوه بر این مناطق، در نواحی مرکزی و جنوب غربی نیز رخ خواهد داد. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط تشکیل گرد و غبار در عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج است. همچنین خلیج فارس در سواحل بوشهر از چهارشنبه تا جمعه به طور متناوب مواج است. تنگه هرمز از دوشنبه تا چهارشنبه و دریای عمان تا پنج روز آینده مواج خواهد بود.

هشدار فعالیت سیستم بارشی

زمان پایان: چهارشنبه 23/03/1403

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و غبار، در نقاط مستعد تگرگ.

ناحیه اثر:

دوشنبه 21/03/1403: آذربایجان غربی، نیمه شمالی کردستان، زنجان، قزوین، نوار جنوبی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال مرکزی.

سه شنبه 22/03/1403: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین، نیمه غربی تهران، البرز، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان.

چهارشنبه 23/03/1403: اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق، احتمال تگرگ، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: از پایمال نکردن سواحل و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات. مناطق، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، خودداری از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع.

هشدار افزایش گرادیان فشار

زمان پایان: چهارشنبه 23/03/1403

نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار

ناحیه اثر:

دوشنبه 21/03/1403: کرمانشاه، کردستان، همدان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، نیمه جنوبی تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

سه شنبه 22/03/1403: تهران، البرز، قزوین، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 23/03/1403: قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و کهنه. درختان.

توصیه: پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در ترافیک جاده، عدم حرکت با گلایدر و هلیکوپتر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور و پارک خودروها در نزدیکی خودروها. ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال. و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از نگهبان برای نهال، بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان : سه شنبه شب 22/03/1403

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد در محدوده 20 گره دریایی و افزایش حداکثر ارتفاع امواج تا 1.5 متر در نواحی ساحلی و فراساحلی استان خوزستان در شمال خلیج فارس در ساعات عصر و شب. .

ناحیه اثر:

دوشنبه 21/03/1403 و سه شنبه 22/03/1403: مناطق ساحلی و فراساحلی استان خوزستان، در شمال خلیج فارس.

اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک، قایق های نیمه سنگین و سنگین ماهیگیری، اختلال در سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و سنگین، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی، سکوهای نفتی و آمادگی برای مقابله با آسیب های احتمالی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا