اخبار سلامت

هشدار درباره افزایش مسمومیت با مواد شیمیایی و مشروبات الکلی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی در پیامی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها اعلام کرد: مسمومیت مجموعه ای از علائم است که در اثر جذب مواد خارجی از راه های مختلف مانند استنشاق، غذا ظاهر می شود. تماس با پوست یا تزریق. متأسفانه سهل انگاری در نگهداری و دور ریختن نامناسب داروها و مواد شیمیایی در منزل، خطرات مسمومیت را به ویژه برای گروه های حساس مانند کودکان و سالمندان افزایش می دهد.

وی افزود: شناخت الگوهای مسمومیت و داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری و مصرف صحیح داروها و مواد شیمیایی نقش اساسی در پیشگیری از مسمومیت دارد. همچنین سوء مصرف مواد مخدر، محرک ها و مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول به ویژه در نوشیدنی های دست ساز افزایش نگران کننده ای داشته و می تواند عواقب مرگباری داشته باشد.

محمدی ادامه داد: در صورت مشاهده علائم مسمومیت با الکل باید سریعا به بیمارستان مراجعه کرد. همچنین افرادی که با فرد مسموم نوشیدنی مشترک مصرف کرده اند، حتی بدون علامت، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در زمان طلایی دچار عوارض جدی نشوند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان نسبت به مصرف همزمان داروهای آرام بخش یا مسکن با الکل هشدار داد و یادآور شد: این ترکیب می تواند اثرات مضری برای بدن داشته باشد و خطر مسمومیت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا