سلامت خانواده

هشدار به کشاورزان – اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل الهیاری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در سطح 690 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شد، تاکید کرد: کشاورزان باید به توصیه های واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی توجه کنند. كشاورزي و كارشناسان شبكه‌هاي مراقبت مستقر در مراكز جهاد كشاورزي روستايي و كلينيك‌هاي گياه درماني نسبت به تهيه سموم مورد نياز و سمپاشي مزارع خود در اسرع وقت اقدام نمايند.

وی با اعلام ضرورت مبارزه با آفت سن در مرحله مادری به منظور جلوگیری از شیوع آفت سن در مرحله پاکسازی، گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفت سن در مزارع گندم و جو شهرستان در سطح زمین انجام شده است. سطح 690 هکتار

الهیاری در ادامه سطح مبارزه شیمیایی با علف های هرز در مزارع گندم (دیم) شهرستان را 6400 هکتار و سطح مبارزه با علف های هرز مزارع جو (دیم و مرطوب) را 1200 هکتار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای کارشناسی از مزارع گندم و جو در روستاهای شهرستان متاسفانه در برخی از مزارع گندم و جو به ویژه در مناطق کوهپایه ای و آفتابی شهرها سن غلات مادر کاهش یافته است، اظهار داشت: گفت: با توجه به ریزش این آفت مهم و خطرناک در سطح مزرعه و از طرفی شرایط جوی مساعد برای فعالیت آفت پیش بینی می شود، جمعیت سن دانه در مزارع گندم و جو زود کاشت با رشد رویشی بهتر. و رطوبت مناسب به صورت کانونی ظاهر شده و باعث آسیب می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی افزود: پایش مزارع غلات همه روزه توسط کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان مرند انجام می شود و اطلاعات به روش های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا