سلامت خانواده

هشدار به مردان؛ اگر این علائم را دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید

به گزارش خبرآنلاین، به این ترتیب اولین علامت ناراحتی عمومی در بدن افراد بالای 50 سال این است که این ناراحتی مداوم است و ممکن است علائم دیگری نداشته باشد.

مشکلات دفع
اطلاعات آنلاین در خبر نوشت: مشاهده رنگ قرمز یا خون در ادرار و مدفوع نشانه آن است که باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بدتر شدن سوء هاضمه
سوء هاضمه که چند هفته طول بکشد و بدتر شود می تواند نشانه سرطان گلو یا معده باشد. سوزش سر دل و ناراحتی بالای شکم معمولاً با حالت تهوع و سایر علائم مشابه حمله قلبی همراه است. بنابراین صرف نظر از تشخیص، خوب است که معاینه شوید.

تغییرات در بیضه ها
یک توده، ناراحتی یا هر تغییر غیر طبیعی دیگری در بیضه شما باید بیشتر بررسی شود. سرطان بیضه ممکن است یک شبه اتفاق بیفتد.

تغییرات در ادرار
تکرر ادرار، مشکل در ادرار کردن یا احساس سوزش همگی می توانند از علائم سرطان پروستات باشند.

تغییرات در غدد لنفاوی
تورم زیر بغل یا جاهای دیگر نشانه خوبی نیست و مشخص است که بدن در حال مبارزه با عفونت است و اگر بعد از ۲ هفته بهبود پیدا نکرد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تغییرات در دهان
لکه سفید روی زبان یا هر جای دیگری در دهان نشانه هشدار دهنده سرطان است.

مشکل در بلع
مشکل در خوردن و نوشیدن آب می تواند یک علامت خاص باشد.

تغییرات در پوست
لکه ها، خال ها یا تغییر در اندازه و رنگ باید در اسرع وقت توسط پزشک بررسی شود.

سوزش سردل
سوزش سر دل یکی از شایع ترین بیماری هایی است که مردان با آن مواجه می شوند و به سادگی می تواند به دلیل تغییر رژیم غذایی ایجاد شود. با این حال، سوزش سر دل مداوم ممکن است یک علامت هشدار دهنده سرطان باشد. سوزش سر دل شدید حتی می تواند به مری آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان گلو را در آینده افزایش دهد.

سرفه کردن خون
دیدن خون روی مسواک یا خلط خونی و به طور کلی دیدن خون در یک مکان غیرعادی یک علامت هشدار دهنده است.

کاهش وزن غیر منتظره
کاهش وزن نه از طریق رژیم غذایی و نه ورزش می تواند رویایی به نظر برسد، اما در واقع می تواند یک کابوس باشد. این می تواند نشانه ای از مشکل تیروئید یا سرطان معده یا ریه باشد.

سرفه های مداوم
سرفه ای که هفته ها طول می کشد یا به مرور زمان بدتر می شود، به ویژه در افراد سیگاری باید بررسی شود.

خستگی
همه ما خستگی را تجربه می کنیم. در حالی که استرس، رژیم غذایی، عوامل سبک زندگی و افسردگی همگی باعث می‌شوند شما احساس خستگی کنید، خستگی مزمن هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد و خستگی شدید می‌تواند علامت هشدار دهنده سرطان باشد.

سپس
تب اغلب به این معنی است که بدن شما در حال مبارزه با نوعی عفونت است، اما همچنین می تواند نشانه سرطان خون باشد.

درد مداوم
درد یا درد کوتاه مدت به احتمال زیاد سرطان نیست، بلکه خستگی عضلانی یا کشش در جهت اشتباه است. با این حال، دردها و دردهایی که برای هفته‌ها ادامه می‌یابند، می‌توانند یک علامت هشدار اولیه از اشتباه باشند و ارزش بررسی دارند.

تغییرات در سینه
اکثر مردان فکر می کنند که سرطان سینه چیزی است که فقط خانم ها باید نگران آن باشند، اما مطلقاً اینطور نیست. خودآزمایی توده های سینه باید به طور منظم انجام شود و هرگونه ناهنجاری نباید نادیده گرفته شود.

درد شکم
درد یا گرفتگی معده می تواند نشانه سرطان معده یا مشکلات پانکراس باشد. هم دردهای تیز و هم درد یا دردهای طولانی مدت باید به یک اندازه مورد توجه قرار گیرند. طبق معمول، هر مشکلی که بدون توضیح باقی می ماند باید بیشتر بررسی شود.

افسردگی
احساس افسردگی می تواند ناشی از عوامل خارجی و داخلی مختلفی باشد، از جمله تغییرات در شیمی بدن ناشی از سرطان. اپیزودهای افسردگی همراه با سایر علائم سرطان باید توسط پزشک ارزیابی شود که بتواند مشکل را بیشتر تشخیص دهد.

زخم هایی که به آرامی خوب می شوند
زخم‌های دهان و سایر زخم‌هایی که بهبودی آنها بیشتر از حد معمول طول می‌کشد، می‌تواند نشانه‌ای از مبارزه بدن شما با مشکلات دیگر باشد. آسیب به پوست یا داخل دهان که ترمیم نشده است باید توسط پزشک معاینه شود تا مشخص شود چه چیزی باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی می شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا