بهداشت و درمان

هشدار برای کمبود دارو در ماه‌های آتی

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران در نامه ای به وزیر بهداشت با اشاره به چالش نقدینگی صنعت دارو و تاخیر در پرداخت بدهی های بیمه و بیمارستان های دولتی به داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو، خواستار جداسازی ردیف حساب دارو و تجهیزات پزشکی از سایر درآمدهای بیمارستانی شدند. .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، عبده زاده در این نامه ضمن قدردانی از اقدامات و پیگیری های انجام شده توسط وزارت بهداشت در دولت چهاردهم در خصوص تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات. شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی: صنایع دارویی همواره با چالش نقدینگی مواجه بوده اند که علت اصلی آن تاخیر در پرداخت بدهی شرکت های بیمه و بیمارستان های دولتی به داروخانه ها و شرکت های پخش دارو بوده که متاسفانه اخیرا به این گروه اضافه شده است. توسط سازمان هدفمندی یارانه ها.» اجرای طرح دروار حجم و میزان این بدهی ها را بسیار افزایش داده است به طوری که از اواخر سال 1402 که تاکنون ادامه دارد بدترین سال برای نقدینگی و تامین مالی شرکت های دارویی است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران در این نامه به تشریح وضعیت نگران کننده شرکت ها پرداخته است. داروخانه وی در ماه‌های اخیر افزود: شرکت‌های دارویی نه تنها قادر به تامین ریال‌های اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی نیستند، بلکه قادر به پرداخت حقوق، بیمه و مالیات پرسنل خود نیز نیستند که این خود هشدار کمبودهای نگران‌کننده در ماه‌های آینده است. میزان مطالبات شرکت ها از مراکز دولتی به مرز 30 رسیده است و این خود منجر به تعطیلی خطوط دارویی و کمبود دارو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا