علمی و فناوری

هشدار اپل به کاربران آیفون در ۹۸ کشور: مراقب حمله جاسوس‌افزارها باشید

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)هویت مهاجمان یا کشورهایی که اخطار به آنها ارسال شده است هنوز مشخص نیست. طبق گزارش TechCrunch، اپل در هشدار خود به مشتریان آسیب دیده نوشت.

اپل متوجه شده است که شما هدف یک حمله نرم افزارهای جاسوسی هستید که سعی دارد از راه دور آیفون شما مرتبط با Apple ID شما را به خطر بیندازد. ممکن است به خاطر اینکه چه کسی هستید یا کاری که انجام می دهید مورد هدف قرار گرفته اید. اگرچه هنگام شناسایی چنین حملاتی هرگز نمی توانید کاملاً مطمئن باشید، اما اپل به این هشدار ایمان زیادی دارد. لطفا جدی بگیرید

بر اساس نظرات منتشر شده در شبکه های اجتماعی، کاربران هندی از جمله کسانی هستند که اخطار اپل را دریافت کرده اند. در ماه اکتبر، اپل هشدارهایی را برای چندین روزنامه نگار و سیاستمدار در این کشور ارسال کرد. گروه حقوق بشر عفو بین الملل بعداً اعلام کرد که نرم افزار جاسوسی پگاسوس در آیفون های برخی از روزنامه نگاران برجسته هندی پیدا شده است.

اپل در هشدار خود به کاربران آسیب‌دیده نیز می‌گوید که روش‌های مورد استفاده برای شناسایی این تهدیدات بسیار حساس هستند و افشای جزئیات در مورد آنها می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا در آینده از شناسایی فرار کنند.

علاوه بر این، از سال گذشته، اپل این حوادث را به عنوان “حملات نرم افزارهای جاسوسی مزدور” توصیف کرده است، در حالی که قبلا آنها را “حملات حمایت شده از سوی دولت” معرفی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا