سلامت خانواده

هشدار: افراد سالم هرگز نباید از این مکمل استفاده کنند!

به گزارش خبرآنلاین، روغن ماهی به عنوان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، اغلب به عنوان یک ماده غذایی پیشگیرانه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی توصیه می شود. همچنین اثرات مفید دیگری مانند کاهش درد مفاصل دارد.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف این مکمل محبوب در واقع می تواند شانس ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را در بزرگسالان سالم افزایش دهد و در عین حال خطر ابتلا به این بیماری را در افراد دارای سابقه بیماری کاهش دهد.

این مطالعه – که شامل بیش از 415000 بریتانیایی بود – ارتباط بین مکمل های روغن ماهی و موارد جدید فیبریلاسیون دهلیزی، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی و مرگ را بررسی کرد.

آنها پتانسیل این مکمل ها را از نظر خطر پیشرفت بیماری به مرحله ثانویه فیبریلاسیون دهلیزی و مرحله سوم حملات قلبی و مرگ ارزیابی کردند.

نزدیک به یک سوم – 1,30,655 از شرکت کنندگان 40 تا 69 ساله – گفتند که به طور منظم از مکمل های روغن ماهی استفاده می کنند، از جمله تعداد زیادی از شرکت کنندگان مسن، سفیدپوست و زن.

مصرف الکل و نسبت ماهی های چرب به غیر روغنی مصرفی نیز بیشتر بود، در حالی که نسبت سیگاری های فعلی و کسانی که در مناطق محروم زندگی می کنند کمتر بود.

در طی یک پیگیری متوسط ​​۱۲ ساله، ۱۸۳۶۷ نفر دچار اختلال ریتم قلب غیرطبیعی فیبریلاسیون دهلیزی شدند، ۲۲۶۳۶ نفر دچار حمله قلبی یا سکته مغزی یا نارسایی قلبی شدند و ۲۲۱۴۰ نفر جان خود را از دست دادند – ۱۴۹۰۲ نفر بدون فیبریلاسیون دهلیزی یا بیماری قلبی. ثبت شدند

از بین افرادی که از سلامت قلب به فیبریلاسیون دهلیزی پیشرفت کرده اند، 3085 نفر نارسایی قلبی، 1180 نفر سکته مغزی و 1415 نفر سکته قلبی داشته اند.

بر اساس یافته های منتشر شده در BMJ Medicine، حدود 2436 نفر مبتلا به نارسایی قلبی، به همراه 2088 نفر سکته مغزی و 2098 نفر بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست دادند.

یافته ها نشان می دهد که استفاده منظم از مکمل های روغن ماهی نقش های متفاوتی در سلامت قلب و عروق، پیشرفت بیماری و مرگ دارد.

خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی 13 درصد و خطر سکته مغزی در افرادی که به طور منظم از مکمل بدون هیچ علامتی استفاده می کردند، 5 درصد افزایش یافت.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا