اخبار سلامت

هشدار “اضمحلال جمعیتی” در این 2 استان به صدا درآمده است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، فاطمه محمدبیگی امروز سه شنبه در اجلاس سراسری سلامت مادران و جوانان جمعیت اظهار داشت: گروه زنان متخصص نقش مهمی در اجرای قانون دارند زیرا فرهنگ سلامت مربوط به این گروه است و وزارت بهداشت باید توجه بیشتری به این امر داشته باشد. برای داشتن یک جامعه

وی افزود: توسعه بسته های مختلف بیمه ای خدمات، گسترش مراکز درمان ناباروری سطح دو و سه باید طبق قانون انجام شود که راه زیادی را طی کرده اما نیازمند توسعه است. نکته بعدی خوشایندتر کردن زایمان طبیعی است. در حال حاضر استان های گیلان و مازندران بیشترین تعداد زایمان های سزارین را دارند و سزارین آنها نزدیک به 80 تا 90 درصد است و در عین حال کمترین زاد و ولد را در کشور دارند و زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده است. در این دو استان!

محمدبیگی ادامه داد: قانون، وزارت بهداشت را متعهد کرده است که سالانه 5 درصد زایمان طبیعی را افزایش دهد اما موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است و از این رو مجلس و دولت باید با تصویب قوانین به طرق مختلف، نظام مامایی را تقویت کنند. برای افزایش تعداد مراکز زایمان ایمن و خوب انجام بده

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به هر قیمتی جمعیت را افزایش دهیم، بلکه باید موانع بچه دار شدن، ارتقای سلامت مادر و کودک و تامین سلامت نوزادان را برطرف کنیم. در حال حاضر در اجرای بسته ویژه مادر و کودک و ترویج تغذیه با شیر مادر مشکل داریم. خدمات رایگان بارداری تا 42 روز پس از زایمان در بیمارستان های دولتی درخواست ما از وزارت بهداشت می باشد.

وی با بیان اینکه مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج بر عهده وزارت بهداشت است، تصریح کرد: تا زمانی که سیستم باروری توسعه نیافته و الکترونیکی نشود نمی توان نظارت خوبی بر وضعیت جمعیت داشت. تغییر در تدوین مطالب برای تکریم مادری، همسری و حوزه شادکامی خانواده از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی به لزوم دسترسی آسان زنان به مراکز درمانی اشاره و تصریح کرد: مراکز ویژه ای برای زنان و حق انتخاب درمانگر همجنس گرا در دنیا وجود دارد، اما شاهد شکایات فراوانی از عدم اجرای قانون در رعایت موازین شرعی و دسترسی به پزشکان همجنس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا