سلامت خانواده

هسته این میوه را نخورید!

به گزارش خبرآنلاین، هسته زردآلو حاوی آمیگدالین است که در ساخت لاتریل، داروی درمان سرطان استفاده می شود. استفاده از این دارو در ایالات متحده ممنوع است، اما آمیگدالین موجود در هسته زردآلو به عنوان داروی مکمل فروخته می شود.

در حالی که تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که آمیگدالین دارای خواص ضد سرطانی است، کلینیک تجربی موسسه ملی سرطان این ماده را موثر تشخیص نداده است.

نمناک نوشت: همچنین مصرف آمیگدالین، یک سیانوژن گلیکوزید، ممکن است باعث مسمومیت با سیانید شود، زمانی که غذاهای حاوی سیانوژن گلیکوزید مصرف می کنید، با آنزیم های بدن شما واکنش نشان می دهند و هیدروژن سیانید آزاد می شود.

عوارض و خطرات مصرف مغز هسته زردآلو

به طور کلی هسته زردآلو به دلیل وجود آمیگدالین برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود. همچنین هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که منجر به تولید ماده ای به نام سیانید در بدن می شود که مانند سیانید عمل می کند و ممکن است باعث اختلالات تنفسی، فلج و حتی مرگ در افراد شود و عوارضی به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی خفیف

وقتی هسته زردآلو می خورید، عوارض خفیف مسمومیت با سیانید که تجربه می کنید سردرد، حالت تهوع، استفراغ و احساس گیجی است.

عوارض و عوارض جانبی شدید

به گفته کارشناسان MSKCC، نگران‌کننده‌ترین علائم مرتبط با مسمومیت با سیانید عبارتند از: سطح هوشیاری پایین، سیانوز (کبودی پوست، ناخن‌ها و لب‌ها به دلیل کمبود اکسیژن)، افتادگی پلک‌ها و فشار خون پایین.

این مسمومیت به اعصاب بدن نیز آسیب می رساند. به عنوان مثال، اندرو ویل، پزشک و بنیانگذار مرکز پزشکی جامع در آریزونا، توصیه می کند که ممکن است به دلیل آسیب عصبی در راه رفتن مشکل داشته باشید. مسمومیت با سیانید نیز می تواند باعث آسیب کبدی شود.

کما و مرگ

بر اساس نظریه MSKCC، مسمومیت شدید با سیانید می تواند منجر به کما و مرگ شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، مصرف همزمان هسته زردآلو و ویتامین C میزان سیانید آزاد شده در بدن را افزایش می دهد و اثرات سمی آن را چند برابر می کند.

مغز هسته زردآلو را همزمان با چه میوه هایی نباید خورد؟

دکتر ویل می گوید: عوارض آمیگدالین با خوردن هلو، کرفس، جوانه گندم و هویج چند برابر می شود. زیرا این سبزیجات حاوی آنزیمی هستند که آزادسازی سیانید را در بدن فعال می کند.

مصرف مغز هسته زردآلو در دوران بارداری

کارشناسان ASC پیشنهاد می کنند که زنان باردار یا مادران شیرده از خوردن هسته زردآلو یا سایر موادی که منبع آمیگدالین هستند به دلیل مسمومیت با سیانید خودداری کنند.

خوردن مغز هسته زردآلو برای درمان سرطان

آنها همچنین اعلام کرده اند که استفاده از این روش درمانی به جای درمان های مرسوم برای سرطان اشتباه است، زیرا استفاده از روش های درمانی اثبات نشده خطرات جدی برای سلامتی دارد.

با توجه به بررسی انجام شده توسط ASC در سال 1991، استفاده از هسته زردآلو برای درمان سرطان به نظریه ارائه شده توسط شیمیدان ارنست تی کرب در سال 1920 مربوط می شود. کرب عصاره هسته زردآلو را برای درمان سرطان امتحان کرده بود، اگرچه ASC ثابت کرد که این دارو برای استفاده انسان بسیار سمی است.

نکاتی در مورد خرید و مصرف میوه زردآلو

زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند. این ماده در پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بیماری های قلبی، سکته و آب مروارید بسیار موثر است. از زردآلوهای رسیده انتخاب کنید. پتاسیم موجود در میوه زردآلو به بهبود وضعیت سلامتی سالمندان کمک می کند و همچنین به بهبود افسردگی در آنها کمک می کند.

بهتر است زرده را روزانه بخرید و ظرف دو روز بخورید.

زردآلوی نرم، گوشتی و تازه را برای مصرف انتخاب کنید و هرگز زردآلو زرد روشن نخرید، زیرا حاوی ترکیبات گوگردی است.

میوه زردآلو باید در یخچال نگهداری شود و در کیسه پلاستیکی قرار گیرد و کودکان فقط انواع رسیده آن را بخورند.

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا