سلامت خانواده

هرگز این نوشیدنی را گرم ننوشید

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علیرضا دلاوری افزود: چای داغ به دلیل گرم بودن باعث آسیب به مری می شود. چای بالای 60 درجه می تواند این خطرات را ایجاد کند.

وی یادآور شد: احتمال افزایش سرطان مری با نوشیدن چای داغ مطالعه ای است که در ایران انجام شده و این باعث افتخار کشورمان است که این اطلاعات از ایران برای دنیا به دست آمده است.

به گزارش ایرنا، مری یک لوله عضلانی است که رابط بین دهان و معده است و غذا و مایعات را به معده می رساند. این لوله حدود 25-30 سانتی متر است. قطر باریک ترین قسمت آن حدود 2.5 سانتی متر است. دیواره مری از چندین لایه تشکیل شده است. سرطان مری از درونی ترین لایه شروع شده و به سمت بیرون رشد می کند.

طبق تحقیقاتی که زیر نظر پروفسور ملک زاده انجام شده و در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، نوشیدن چای با دمای بالای 70 درجه سانتیگراد خطر ابتلا به سرطان مری (OSCC) را افزایش می دهد. بنابراین، نوشیدن چای داغ همراه با بخار آن، خطر ابتلا به سرطان مری را به شدت افزایش می دهد.

محققان می گویند این یافته ها ممکن است به درک اینکه چرا خطر ابتلا به سرطان مری در برخی از جوامع غیر اروپایی بیشتر است کمک کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا