سلامت خانواده

هرگز این غذاها را دو بار گرم نکنید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سلامت نیوز، گرم کردن مجدد برخی غذاها را نباید انجام داد زیرا ارزش غذایی خود را از دست می دهند و حتی ممکن است پس از گرم شدن مجدد حاوی ترکیبات مضری باشند. در ادامه این مطلب به مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند اشاره می کنیم. این غذاها عبارتند از:

اسفناج
اسفناج حاوی ترکیباتی به نام نیترات است که برای سلامتی بدن خطرناک نیست. اما زمانی که اسفناج پس از یک بار پخت دوباره گرما را تحمل می کند، نیترات به نیتریت تبدیل می شود که برای سلامتی مضر است و می تواند زمینه ساز رشد و تکثیر سلول های سرطانی باشد.

قارچ
معمولا از قارچ در تهیه سس و فست فود استفاده می شود، اما در صورت باقی ماندن، نباید آن را دوباره گرم کرد. به گفته متخصصان، فرآیند گرم کردن مجدد قارچ باعث ایجاد تغییراتی در بافت آن می شود که باعث ایجاد مشکل در هضم و ایجاد نفخ می شود.

سیب زمینی
برخی برای صرفه جویی در وقت، مقداری سیب زمینی آب پز یا نیمه سرخ شده را در یخچال نگهداری می کنند تا زودتر غذا را آماده کنند. اما این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا سیب زمینی در این حالت تمام خواص خود را از دست می دهد، هضم را با مشکل بیشتری مواجه می کند و حتی ممکن است ترکیبات سمی در آن ظاهر شود. بهتر است از سیب زمینی سرد فقط برای سالاد استفاده کنید.

تخم مرغ
تخم مرغ پس از گرم شدن نه تنها طعم خوبی ندارد، بلکه در این صورت بسیاری از پروتئین های آن نیز تغییر می کند و هضم آن دشوارتر می شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا