اخبار سلامت

هاشم سلیمی آشتیانی خیر خوشنام حوزه بهزیستی و معلولان درگذشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، هاشم سلیمی آشتیانی که عمرش با عشق به ائمه اطهار علیهم السلام و خدمت به اهل بیت علیهم السلام و ارائه خدمات متعدد خیریه به محرومان جامعه سپری شد، در آستانه شب قدر. اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا پس از یک دوره سهمغین مبارز با سرطان خون حاد صبح امروز در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع گفت و در سن 66 سالگی در بیمارستان شریعتی تهران دار فانی را وداع گفت.

مرحوم سلیمی آشتیانی از خیرین سرشناس تهرانی و از بنیانگذاران جمعیت خیرین مدرسه ساز کشور، مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، انجمن خیریه حمایت از معلولین کشور، جمعیت خیریه مسجدسازان کشور، خیرین، خیرین، خیرین، خیرین، خیرین، خانواده، و دانشجویان و خانواده های معظم له و… انجمن خیریه ساخت مسکن ایران و بسیاری از موسسات و محافل خیریه در ایران.

سلیمی آشتیانی از خیرینی بود که بناهای مهد حضرت رقیه (س) و شبیر واقع در جنوب تهران را ساخت.

سلیمی آشتیانی از چهره های ماندگار نیکوکاری است که از دهه 1370 به فعالیت های خیریه پرداخت و با ایجاد انجمن های خیریه تخصصی، ضمن کمک به دولت در رفع کمبودها و مشکلات سخت افزاری، تلاش مضاعفی برای محرومیت زدایی از جامعه مستضعف کشور انجام داد. . .

این خیر نیکوکار با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه روزی در عرصه های مختلف خیریه در نقاط مختلف ایران اسلامی خاطرات فراوان و بی شماری از خود به جای گذاشت.

مرحوم سلیمی آشتیانی علاوه بر حضور موثر و مستمر در خیرین سلامت کشور و تجهیز و نوسازی بیمارستان های مختلف، بیش از 20 باب مدرسه خیریه را ساخت و اهدا کرد و نقش اصلی را در ساخت بیش از 200 مدرسه خیریه بر عهده گرفت.

همچنین مراسم تشییع آن مرحوم روز سه شنبه 15 شهریورماه از ساعت 16 الی 17 در حسینیه انصارالحسین(ع) واقع در ابتدای خیابان شهید محلاتی بعد از پل ری برگزار می شود.

پیام تسلیت وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی

احمد میدری; وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی درگذشت حاج هاشم سلیمی آشتیانی را تسلیت گفت:

ما از خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت.

روح بلند و ملکوتی حاج هاشم سلیمی آشتیانی مرد خیر در عرصه مدرسه سازی و بهداشت به ملکوت اعلی پیوست.

زنده یاد سلیمی آشتیانی با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه روزی در عرصه های مختلف خیریه از جمله مدرسه سازی، بهداشت و رفاه در اقصی نقاط کشور رها شده و به دیدار معشوقش شتافت. کوله باری پر از برکت و خیرات که پشت سر گذاشت. .

این چهره ماندگار نیکوکار که سالیان متمادی از عمر خود را با عشق به ائمه اطهار(ع) و خدمت به اهل بیت(ع) سپری کرد، سرانجام در آستانه اربعین به ملکوت ایزدی پیوست. سالار شهدای کربلا.

از خداوند متعال برای ایشان و خانواده محترمشان آمرزش بیکران مسئلت دارم.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی; وزیر آموزش و پرورش در پیامی درگذشت هاشم سلیمی آشتیانی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

ما از خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت.

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت ملکوتی صدیق اندیشمند، بزرگوار و گرانقدر، یاد و خاطره مرحوم مگفور هاشم سلیمی آشتیانی، از بنیانگذاران خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت کشور و پدر مهربان مدرسه ساز، یار دیرین و همنشین نیکوکاران و نیکوکاران، موجب اندوه و تأسف شد.

به سختی می توان باور کرد که خیرخواهی مردم دوست و میهن دوست از بین برود. خیرین سنگ صبور با مهربانی و نیرو.

ایشان با قبول مشیت و مشیت الهی، مصیبت وارده را به بیت شریف آن فقید، دوستان و یاران به ویژه جامعه شریف خیرین مکتب تسلیت عرض نموده و برای آن از پیشگاه خالق متعال رهسپار گردید. دوست، و صبر و شکیبایی برای او. من یک سوال در مورد بازماندگان دارم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا