بهداشت و درمان

نیروهای مسلح همکاری‌های خوبی با نظام سلامت دارند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نشست معاونان بهداشتی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، فرجه و وزارت دفاع با وزیر بهداشت برگزار شد. در مقر این وزارتخانه برگزار می شود.

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در این دیدار همکاری نظام سلامت و نیروهای مسلح را ارزشمند و شامل همکاری در مواقع عادی و بحرانی دانست و گفت: ارتقای سطح خدمات از نظر کمی و کیفی در مراکز درمانی کشور نیروهای مسلح برای من به عنوان یک مسئول بهداشت و درمان. اهمیت دارد و ارزش مضاعفی دارد زیرا منجر به بهبود رضایت از خدمات می شود.

وی با اشاره به همکاری متقابل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح با حضور دو دانشگاه علوم پزشکی در زمینه های علمی و آموزشی پیشرفت های خوبی داشته اند. هستند و در حوزه آموزشی و پژوهشی کنگره های مشترک برگزار می شود که باید تقویت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کمک های نیروهای مسلح در ابعاد و بحران های کشوری موثر و مفید است، ادامه داد: خوشبختانه نمونه های موفقی از همکاری این نیروها با نظام سلامت در بحران هایی مانند سیل و زلزله و همچنین وجود دارد. به عنوان مناسبت های مذهبی مانند اربعین در کشور.

ظفرقندی تصریح کرد: همکاری معاونت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری با نیروهای مسلح باید تعمیق و ارتقا یابد. هدف ما ارتقای مستمر کیفیت است که با هماهنگی و تعهد مدیریت ارشد و همکاری و مساعدت متقابل بتوانیم در این زمینه ها پیشرفت کنیم.

در این جلسه گزارشی از همکاری های مشترک نیروهای مسلح و وزارت بهداشت از دهه های گذشته در زمینه فلج اطفال، سرخک، سرخجه، واکسیناسیون کرونا، همکاری در بحران ها و انتقال مجروحان، بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان ها ارائه شد. در بیمارستان های نیروهای مسلح و توسعه دو واکسن کرونا، راه اندازی مراکز واکسیناسیون و همکاری در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین توسط معاون بهداشتی ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا