سلامت خانواده

نیاز مردم به دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و آتش بس در غزه، لبنان و سودان

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، هفتاد و یکمین نشست وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از روز گذشته – دوشنبه 22 مهرماه – با حضور وزیران بهداشت و نمایندگانی از وزارتخانه های بهداشت کشورهای عضو آغاز به کار کرد. در دوحه قطر آتش بس بدون قید و شرط و حل مسالمت آمیز بحران های غزه، لبنان و سودان مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه وزارت بهداشت متشکل از هیئتی بلندپایه به سرپرستی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل تعاون بین المللی وزارت بهداشت.

در مراسم افتتاحیه این نشست، وزیر بهداشت سومالی، رئیس هفتادمین نشست، محبت بلخیمدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی. تو درس بخون آدهانوممدیرکل سازمان بهداشت جهانی. محبت الکواریوزیر بهداشت قطر (رئیس فعلی جلسه) و عزالدین ابوالعیش فلسطینی و استاد دانشگاه تورنتو کانادا سخنرانی کردند.

در این اجلاس بر بحران‌های منطقه‌ای در سودان، لبنان و غزه تاکید شد، زیرا همزمان با این اجلاس، ده‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه که بیشتر آنها زن و کودک هستند، بر اثر تشدید تنش‌ها کشته و زخمی شده‌اند. بحران به ویژه در غزه و لبنان.

در این دیدار ابعاد مختلف حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی، برق، منابع آب و فاضلاب و شهادت صدها تن از کارکنان بهداشت مطرح و تاکید شد که شهادت کارکنان بهداشتی نقض آشکار حقوق بشر است. کنوانسیون ژنو و قطعنامه های سازمان بهداشت جهانی.

شرکت کنندگان در هفتاد و یکمین نشست وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و این اقدامات را محکوم و از جامعه جهانی خواستند. بین المللی آنها می خواستند برای آتش بس بی قید و شرط و راه حلی مسالمت آمیز برای مسئله دیرینه فلسطین تلاش کنند.

در این اجلاس همچنین اعلام شد که تشدید خشونت‌های اخیر در لبنان و بحران‌های جاری در سودان یادآور این است که خدمات بهداشتی همیشه ضروری است و بهبود، ارتقاء و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی باید مستمر باشد تا اطمینان حاصل شود که هر انسانی. دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بدون توجه به وضعیت یا شرایط شما.

در این مراسم جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به داوود خلیلی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا