اخبار سلامت

نیاز به بودجه 150000 میلیاردتومانی برای دارویار/ خطر افزایش پرداخت از جیب مردم در حوزه دارو

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، محمدمهدی نشی امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر میزان بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح دروار در سال 1403، اظهار داشت: اگر ما برای اجرای طرح درور در سال 1403 بودجه لازم است. بخواهید دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دهید. فرض کنیم بیش از 150 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است تا پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا نکند. اکنون بسیاری از تجهیزات پزشکی افزایش قیمت داشته و هنوز تفاوت قیمت به شرکت های بیمه اعلام نشده و منابعی ارائه نشده است. اگر این افزایش قیمت اتفاق بیفتد فقط در حوزه تجهیزات پزشکی 25 هزار میلیارد تومان اعتبار بیشتر نیاز است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص تحقق بودجه طرح درواری در سال جاری افزود: اکنون بیش از 40 هزار میلیارد تومان از 69 هزار میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده است، هزینه شده است. بودجه. .

وی ادامه داد: امیدواریم در سال 1403 قیمت های جدید تجهیزات و دارو و سهم بیمه ها اعلام شود تا بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح از افزایش پرداخت از جیب مردم جلوگیری کنیم. در صورت افزایش قیمت تجهیزات و داروها و محقق نشدن بودجه 150 هزار میلیارد تومانی پرداختی از جیب مردم افزایش می یابد زیرا سهم بیمه ها ثابت می ماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا