سلامت خانواده

نگهداری این غذاها در یخچال ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، یکی از بهترین راه های نگهداری مواد غذایی، انجماد است. فریزر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و به نگهداری مواد غذایی برای فصول مختلف کمک می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی دارای حجم بالایی از آب است، بنابراین در فریزر یخ می زند و بافت اولیه خود را از دست می دهد. سیب زمینی خام پس از انجماد چروک می شود و طعم اصلی خود را ندارد. اگر چاره ای جز فریز کردن ندارید، می توانید سیب زمینی را بپزید و سپس در فریزر بگذارید.

نان

نگهداری نان در فریزر ماندگاری آن را افزایش می دهد اما این امر باعث خشک شدن سریع نان می شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل نان صنعتی را به جای یخ زدن به مدت چهار روز در دمای اتاق نگهداری کنید.

مواد غذایی کنسرو شده

قرار دادن غذاهای کنسرو شده در فریزر باعث انبساط آنها و ترکیدن یا شکستن قوطی می شود.

سبزیجات و میوه های آبدار

قرار دادن سبزیجات و میوه های آبدار مانند هندوانه در فریزر و سپس آب کردن آنها باعث شل شدن و غیرقابل استفاده شدن آنها می شود.

سیر و پیاز

سیر و پیاز پس از قرار دادن در فریزر بافت خود را از دست می دهند. بهترین محیط برای نگهداری سیر و پیاز محلی خشک، خنک و خارج از یخچال است.

گوجه فرنگی

اگر گوجه فرنگی را در فریزر نگهداری کنید طعم و خاصیت خود را از دست می دهد و آب خود را از دست می دهد، پس سعی کنید آن را تازه مصرف کنید.

شیر نر

پس از یخ زدایی، شیر دیگر شفاف نخواهد بود و شکل برش داده می شود. بنابراین اگر تصمیم به نوشیدن شیر دارید، بهتر است هرگز آن را فریز نکنید. اما اگر می خواهید از شیر در آشپزی استفاده کنید، می توانید از شیر منجمد استفاده کنید. البته فراموش نکنید که وقتی می خواهید شیر را یخ زدایی کنید، بسته به اندازه ظرف، باید شیر را یک روز یا بیشتر در یخچال بگذارید و صبر کنید تا شیر به تدریج یخ بزند.

تخم مرغ با پوست

همه ما می دانیم که مایعات هنگام یخ زدن حجمشان افزایش می یابد، بنابراین بهتر است از ظرف بزرگتری برای نگهداری مایعات در فریزر استفاده کنیم. دقیقاً این مشکل در مورد تخم مرغ وجود دارد. وقتی تخم مرغ را با پوست در فریزر قرار می دهید، مایع داخل آن سفت می شود و با افزایش حجم، پوست تخم مرغ می ترکد. بدترین قسمت داستان این است که وقتی تخم مرغ ها می شکنند، کل قسمت فریزر بوی تخم مرغ می دهد. بنابراین بهترین راه حل این است که نگران انجماد تخم مرغ نباشید.

خامه ترش

یخ زدن خامه ترش باعث بریده شدن آن می شود. حالا می توانید خامه یخ زدایی شده را هم بزنید و سپس در پخت و پز و درست کردن دسرها استفاده کنید، البته طعم خیلی خوشمزه ای نخواهد داشت.

آرد سوخاری و آرد سوخاری

استفاده از آرد سوخاری، آرد سوخاری یا پنیر روی غذا باعث ترد و لذیذتر شدن غذا می شود و به همین دلیل قرار دادن این نوع غذا در فریزر باعث لطافت آن ها می شود. در نتیجه بهتر است ریسک نکنید و هرگز آنها را در فریزر قرار ندهید. برای حفظ طعم غذا می توانید بعد از یخ زدایی از آرد سوخاری و پنیر استفاده کنید.

نوشیدنی های گازدار

یخ زدن نوشابه های گازدار خوب به نظر می رسد اما بسته بندی این قوطی ها به خصوص نوع آلومینیومی آن قطعا در فریزر منفجر می شود و همه چیز را با مواد چسبنده پوشانده می شود. بهتر است این مواد را در یخچال نگهداری کنید و اگر نوشیدنی های سالمی نیستند، در سطل زباله بریزید اشکالی ندارد.

ماکارونی یا پاستا پخته شده

قرار دادن پاستا یا ماکارونی پخته شده در فریزر باعث ایجاد یک ماده شل و چسبناک می شود که به جای افزایش اشتها، اشتهای شما را کاهش می دهد. البته اگر ماکارونی نیم پز را فریز کنید، کافی است هنگام استفاده آن را گرم کنید. حتی اگر سس مخصوصی هم کنارش دارید، می توانید آن را در قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید. زمانی که به آن نیاز داشتید، آن را روی ماکارونی خود بریزید و آن را گرم کنید. قطعا از این غذای فوری لذت خواهید برد.

سبزیجات

اگر دوست دارید سبزیجات ترد و خوشمزه بخورید، بهتر است آنها را در فریزر نگذارید. سبزیجات بعد از یخ زدایی نرم می شوند و دیگر ترد و خوش طعم نیستند. به جای نگهداری سبزیجات شسته و خشک شده در فریزر، بهتر است آنها را در یک حوله کاغذی یا نخی بپیچید. سپس در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید.

غذای گرم

غذاهای داغ باعث افزایش دمای فریزر می شوند. میکروب ها در دمای بالا رشد می کنند. بنابراین برای یخ زدن غذا ابتدا صبر کنید تا خنک شود.

ماست

منظور ما بستنی ماست نیست. منظور ماست منجمد است. قرار دادن ماست، ماست تغلیظ شده یا ماست یونانی در فریزر باعث تغییر بافت آن می شود. فکر نکنید با گذاشتن ماست در فریزر بستنی ماست خواهید داشت. بستنی ماست یک دسر خوشمزه است که در دهه اخیر مصرف آن در ایالات متحده افزایش یافته است. پس از یخ زدایی، بافت ماست تغییر شکل می دهد، بریده می شود و خوراکی نمی شود. البته می توانید از آن در آشپزی استفاده کنید، زیرا خوردن آن به تنهایی چندان خوشمزه نیست.

قهوه

قرار دادن قهوه در فریزر به شدت بر کیفیت آن تأثیر می گذارد. برخلاف بسیاری از موادی که برای حفظ کیفیت باید در فریزر نگهداری شوند، نگهداری قهوه در فریزر طعم و بوی آن را تغییر می دهد و به همین دلیل به هیچ وجه توصیه نمی شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا