بهداشت و درمان

نکاتی در مورد گونه‌های جدید کووید۱۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، فلرت» نامی غیررسمی است که به این گونه ها داده شده است، این نام از نام جهش هایی که در کد ژنتیکی رخ داده الهام گرفته شده است.

این گونه، از گونه JN 1 ایجاد شده است. خود گونه GN1 یک جهش از گونه Omicron بود.

بر اساس تحقیقات دانشگاه جانز هاپکینز، سویه‌های “لاس زدن” سه جهش کلیدی در شاخک‌های پروتئینی ویروس دارند که به آن‌ها کمک می‌کند به آنتی‌بادی‌ها حمله کنند.

HSE می‌گوید که به داده‌های بیشتری در مورد این سویه‌ها نیاز دارد تا مشخص کند این ویروس‌ها چقدر خطرناک و مسری هستند. این سازمان می گوید تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این سویه از ویروس شدیدتر از سویه های قبلی که در بریتانیا در گردش بودند وجود ندارد.

در جدیدترین گزارش سازمان بهداشت جهانی، ارقام کووید از آوریل تا پایان ماه می بررسی شده و بر اساس آن، تعداد موارد گزارش شده نسبت به ماه قبل از کشورهایی که هنوز به طور مرتب آمار خود را گزارش می‌کنند کاهش یافته است.

البته این را هم باید در نظر داشت که تست و گزارش موارد کووید به اندازه قبل انجام نمی شود. با این حال، در برخی از کشورها گزارش شده است که تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

مجله پزشکی بریتانیا می گوید: در انگلیس، در ماه های می و ژوئن، شاهد افزایش تعداد افرادی بودیم که آزمایش کووید مثبت داشته اند. موارد ابتلا به کووید در سایر مناطق اروپا نیز افزایش یافته است. در ایالات متحده آمریکا، تعداد افرادی که آزمایش کووید مثبت داشته اند در حال افزایش است. تست های مثبت تا هفته 22 ژوئن 1.4 درصد افزایش داشته است.

علائم انواع “لاستیک” چیست؟

به گزارش بی بی سی، علائم این گونه ها مانند سایر انواع کووید-19 است. سازمان جهانی بهداشت می گوید: علائم معمولاً 5 تا 6 روز پس از تماس با ویروس ظاهر می شوند و بین 1 تا 14 روز باقی می مانند.

شایع ترین علائم عبارتند از: تب، لرز و گلودرد.

علائمی که کمتر رایج هستند عبارتند از: درد و سنگینی عضلانی در بازوها و پاها، خستگی و ضعف شدید، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و عطسه، سردرد، درد در چشم، سرگیجه، سرفه جدید و مداوم، احساس سفتی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس، گرفتگی صدا، بی حسی و سوزن سوزن شدن، بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال، از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی، و مشکل خواب.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که افرادی که علائم زیر را دارند، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند:

مشکل در تنفس، به خصوص اگر در حال استراحت باشند و نتوانند یک جمله کامل را کامل کنند. گیجی، خواب آلودگی یا از دست دادن هوشیاری، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، احساس سرما، رنگ پریدگی یا آبی شدن پوست، از دست دادن توانایی صحبت کردن یا حرکت.

در همین حال، دکتر آرون گلات، مدیر بیماری‌های عفونی در بیمارستان Mount Sinai South Nassau در Oceanside، نیویورک، و سخنگوی انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا، می‌گوید واکسن‌های موجود تا حدی در برابر این گونه‌های جدید مؤثر هستند.

از سال 2022، مقامات بهداشتی از تولیدکنندگان واکسن خواسته اند تا نسخه های به روز واکسن کووید-19 را برای مقابله با گونه های جدید ویروس در گردش طراحی کنند.

مقامات اروپایی گفته اند که تولیدکنندگان واکسن باید از G. it استفاده کنند. هدف 1 مقامات ایالات متحده خواستار واکسن هایی شده اند که سویه های مختلف را با همان Gn1 پوشش می دهند، اما گفته اند که ترجیح می دهند واکسن جدید سویه KP2 را که در ژوئن رایج شد، هدف قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا