علمی و فناوری

نوکیا دنیای تماس های صوتی را دگرگون کرد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گزارش رویترز، فناوری صوتی و تصویری فراگیر جدید کیفیت تماس های صوتی را با صدای سه بعدی بهبود می بخشد و در نتیجه کنش ها و واکنش ها بسیار طبیعی تر خواهد بود.

لوندمارک گفت: ما آینده تماس های صوتی را نشان داده ایم.

تماس‌های کنونی تلفن همراه تک صدا هستند، عناصر صوتی فشرده می‌شوند و صدا با جزئیات کمتر پخش می‌شود، اما فناوری جدید صدای سه‌بعدی را به‌گونه‌ای ایجاد می‌کند که تماس‌گیرنده به قدری شفاف و شفاف می‌شود که گویی در کنار مخاطب خود در تماس است. طرف دیگر. خط تلفن وجود دارد.

جنی لوکاندر، رئیس فناوری‌های نوکیا، می‌گوید: این بزرگترین جهش در تماس‌های صوتی زنده از زمان معرفی فناوری صدای مونوفونیک در تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های امروزی است.

مدیر اجرایی نوکیا این تماس را با استفان لندستورم، سفیر دیجیتال سازی و فناوری های جدید فنلاند برقرار کرد. لوکاندر در مصاحبه ای گفت: این فناوری اکنون به یک استاندارد تبدیل شده است، بنابراین فروشندگان شبکه، سازندگان تراشه و سازندگان تلفن همراه می توانند آن را در محصولات خود پیاده کنند.

نوکیا این تماس را با یک گوشی هوشمند معمولی در شبکه عمومی 5G انجام داد.

علاوه بر برقراری تماس صوتی همه جانبه شخص به فرد، می توان از این فناوری برای برقراری یک کنفرانس صوتی نیز استفاده کرد که در آن صدای شرکت کنندگان بر اساس موقعیت مکانی آنها از هم جدا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا