سلامت خانواده

نوع چربی شکم در این گروه سالم تر است

به گزارش خبرآنلاین، در مطالعه جدیدی که در مجله “Nature Metabolism” منتشر شده است، کارشناسان دانشکده حرکت شناسی دانشگاه میشیگان دریافتند که نوع چربی در بدن افرادی که درصد چربی بدنشان مشابه است، بر اساس آنها متفاوت است. عادات ورزشی طولانی مدت

ایسنا در خبری نوشت: چربی شکم معمولا به دلیل پیامدهای منفی آن بدنام است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که یک نوع چربی شکمی می تواند سالم تر از بقیه باشد، به شرطی که به طور منظم ورزش کنید.

این متخصصان معتقدند که ما عملکرد واقعی چربی بدن را نادیده گرفته و فراموش کرده ایم. چربی بدن، به ویژه چربی زیر جلدی (بر خلاف چربی احشایی) برای بدن بسیار مهم است و به عنوان منبع مهم ذخیره انرژی عمل می کند که به بدن کمک می کند تا در صورت نیاز انرژی لازم را تامین کند.

در این آزمایش که سن، جنسیت، درصد چربی بدن و شاخص توده بدنی در نظر گرفته شد، محققان از بافت چربی شکم هر شرکت کننده نمونه برداری کردند و میزان جریان خون در بافت چربی، شاخص های التهاب و سفتی را اندازه گرفتند. و فیبری بودن بافت آنها انجام دادند

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، ورزش در بافت چربی شکم تغییرات بیولوژیکی و ساختاری ایجاد می‌کند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و اختلالات متابولیک مانند دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایندیپندنت، این مطالعه همچنین نشان می دهد که بافت چربی در افرادی که ورزش می کنند کمتر ملتهب است و رگ های خونی بیشتری دارد که موید تاثیر ورزش بر بافت چربی است زیرا وجود رگ های خونی بیشتر در سلول ها نشان دهنده متابولیسم بیشتر آنهاست. . این بدان معناست که افرادی که بدون توجه به شاخص توده بدنی بیشتر ورزش می کنند، بهتر می توانند از انرژی ذخیره شده در چربی بدن خود استفاده کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا