سلامت خانواده

نوشیدنی های ممنوعه در هوای گرم را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، تیاگلنیکوف می گوید: در هوای گرم نباید نوشیدنی های شیرین بنوشید، زیرا قند موجود در آن تشنگی را برطرف نمی کند، بلکه باعث کم آبی بدن و همچنین باعث کالری اضافی می شود. علاوه بر این، نباید در مصرف قهوه و چای زیاده روی کرد، زیرا این مایعات ادرارآور هستند که منجر به دفع مواد معدنی ارزشمند از بدن می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: به گفته وی، مصرف مشروبات الکلی اکیدا ممنوع است، زیرا باعث افزایش وزن قلب و عروق و به طور کلی بدن می شود و در نتیجه با تمام ظرفیت کار می کند. نوشیدن الکل در گرما همچنین می تواند منجر به حملات قلبی و سایر عواقب جدی سلامتی شود. همچنین به افراد سیگاری توصیه می شود از سیگار کشیدن خودداری کنند، زیرا اثر سمی تنباکو در گرما چندین برابر افزایش می یابد.

وی می گوید: میزان آب مصرفی در دمای بالا افزایش می یابد، هر فردی بسته به وزن، فعالیت و دمای هوا استاندارد مصرف آب خود را دارد، اما توصیه کلی این است که روزانه حداقل 2.5 لیتر آب بنوشید، یعنی حدودا هر ساعت 100 میلی لیتر باید نوشیده شود تا بار کلیه ها افزایش نیابد، این مقدار باید در هنگام فعالیت بدنی شدید افزایش یابد.

به گفته وی، می توانید آب لیمو یا نعناع را به آب اضافه کنید.

وی می گوید: می توان از دمنوش گیاهی و آب میوه های شیرین نشده استفاده کرد، آب معدنی نیز باید به مقدار مصرف شود، زیرا دارای املاح است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا