سلامت خانواده

نودل بخوریم یا نه؟ – اخبار آنلاین

به گزارش خبرآنلاین، رشته فرنگی یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود، به طوری که طبق گزارش انجمن جهانی نودل فوری، بیش از 121 میلیارد وعده نودل در سال 2022 مصرف می شود. که حدود 17 درصد بیشتر از سال گذشته است. سال 2018 بود. این مقدار برابر با غذای مصرفی مردم ایران در 2 سال است!

ایرنا در خبری نوشت: رشته فرنگی علاوه بر اینکه به خودی خود یک وعده غذایی کامل محسوب می شود، قابلیت ترکیب آن با انواع مواد غذایی مانند سبزیجات، گوشت، مرغ، تخم مرغ و … باعث شده است که آن ها مانند برنج نیز وجود داشته باشد. و پاستا به عنوان پایه انواع غذا به عضوی جدایی ناپذیر در سبد مصرف مردم کشورهای مختلف تبدیل می شود.

این موضوع به دلیل ویژگی های رشته فرنگی مانند سریع، مقوی، سالم و خوشمزه است و باعث محبوبیت آن در دل مردم ایران شده است. مانند هر غذای جدیدی که وارد فرهنگ کشورمان می شود، ترس از سالم بودن یا نبودن آن به دغدغه ای برای مردم تبدیل شده است که در این گزارش قصد داریم به فواید و مضرات آن بپردازیم.

بدون مواد نگهدارنده عموم مردم فکر می کنند مواد غذایی که در یخچال نگهداری نمی شوند ماندگاری طولانی دارند و فست فودهایی با زمان آماده سازی کوتاه باید مواد نگهدارنده داشته باشند، اما رشته فرنگی اینطور نیست. جالب است بدانید رشته فرنگی به دلیل دمای پخت بالا و بسته بندی 3 لایه آلومینیومی مخصوص می تواند برای مدت طولانی بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده سالم بماند.

این محصول که فقط از ترکیب آرد سبوس گندم و آب تهیه می شود دارای بسته بندی خاصی است که تمام اکسیژن بسته بندی و ساختار 3 لایه آلومینیومی آن را از بین می برد و محصول را از مواد نگهدارنده بی نیاز می کند، پس نگران نباشید. هر گونه آلودگی از افزودن مواد افزودنی و نگهدارنده خودداری کنید.

این محصول از محصولات کشاورزی بدون هیچ گونه افزودنی مصنوعی تولید می شود. رشته های تولید شده در ایران همگی شامل دو قسمت کیک رشته و چاشنی می باشد. کیک رشته یا رشته، خمیری است که از آرد سبوس دار درست می شود، درست مانند نان که در حین پخت در دمای بالا رطوبت خود را از دست می دهد و در بسته بندی های مخصوص قرار می گیرد، هیچ راهی برای ورود رطوبت و ایجاد آلودگی وجود ندارد.

بسته کوچک چاشنی که به صورت جداگانه در کنار این رشته موجود است، ترکیبی از سبزیجات خشک، ادویه، عصاره مرغ یا گوشت و کمی نمک است که بسته به ذائقه تغییر می کند. همچنین در بسته بندی های چاشنی از نوع خاصی از مخمر استفاده می شود که این نوع مخمر فواید زیادی برای بهبود سیستم گوارشی بدن، تامین پروتئین غذایی و تامین ویتامین (B) دارد.

موتور تقویت کننده متابولیسم

اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید با خوردن غذا متابولیسم خود را افزایش دهید، رشته فرنگی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. غذایی سریع و فوری که توانایی بدن را برای تبدیل غذا به انرژی افزایش می دهد و در نتیجه می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. این باعث می شود رشته فرنگی انتخابی جذاب برای ورزشکاران باشد.

کربوهیدرات های موجود در نودل فقط کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که ارزش بسیار بالایی برای سلامت بدن دارند. برخلاف کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های پیچیده فرآیند جذب طولانی تری دارند و می توانند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت طولانی تری تامین کنند.

یک بسته انرژی برای روز. یکی از ویژگی های این غذا که باعث محبوبیت آن در شرق آسیا شده است داشتن کربوهیدرات است. اگر این کربوهیدرات در ساعات اولیه روز مصرف شود، انرژی لازم برای روز را در اختیار شما قرار می دهد. برای سال ها، این باعث شده است که رشته فرنگی به غذایی برای همه وعده های غذایی، حتی صبحانه تبدیل شود.

رشته فرنگی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. نتیجه وجود این فیبر بالا کمک به کنترل مشکلاتی مانند یبوست و رفع سایر بیماری های گوارشی مانند سنگینی معده و حتی جلوگیری از بروز برخی مشکلات معده مانند سوزش سر دل و ضعف شکمی است.

نودل بخوریم یا نه؟

به طور کلی رشته فرنگی تفاوت چندانی با سایر محصولات آرد گندم مانند نان یا ماکارونی ندارد و می توانید آن را محصولی متفاوت و جدید از آرد گندم بدانید. همانطور که می دانید سالم ترین غذاها از جمله سبزیجات، گوشت و برنج باید به طور متعادل مصرف شوند و زیاده روی در هر یک از آنها می تواند به سلامت بدن آسیب برساند. بنابراین می توانید به راحتی رشته فرنگی را به سبد غذایی خود اضافه کنید و از این غذای خوشمزه جدید لذت ببرید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا