علمی و فناوری

نهمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور برگزار می‌شود

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)نهمین دوره مسابقات چالش های فناوری اطلاعات کشور با عنوان چالش 9 ICT توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه ICT شریف و با حمایت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 28 و 29 شهریور ماه 1403 به صورت حضوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می شود. ثبت نام در این مسابقات رایگان بوده و از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تا 30 شهریور ادامه خواهد داشت.

رویدادهای ICT Challenge مجموعه‌ای از مسابقات است که به منظور شناسایی برنامه‌نویسان توانمند، مستعد و جویای کار از سراسر کشور و ارتباط این افراد با بازار کار برگزار می‌شود. این مسابقه توسط گروه آی سی تی شریف طراحی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می شود. شرکت کنندگان در این مسابقات بدون محدودیت رشته تحصیلی و دانشگاهی، محل سکونت، سن، جنسیت و … در این رویداد شرکت خواهند کرد و این رویداد صرفا یک مسابقه نیست، بلکه محیطی را برای تمرین عملی با روبه رو شدن فراهم می کند. چالش های واقعی

این مسابقات هر سال یک بار برگزار می شود و در هر یک از این مسابقات چندین چالش خاص در حوزه ICT هدف گذاری شده و مسابقه ای برای حل این چالش برگزار می شود. برای انتخاب چالش های مسابقه، کمیته فنی تشکیل می شود که مجموعه ای از شرکت های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات است. اعضای این کمیته چالش ها و موضوعاتی را که می خواهند در مسابقه مطرح کنند ارائه می کنند و در نهایت موضوعات مطرح شده با یک سری قوانین خاص در مسابقه ارائه می شود. با توجه به چالش های انتخاب شده، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد با ایده های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش پیشنهادی شناسایی و برای شرکت در رویداد دعوت می شوند. این مسابقات طی دو روز برگزار می شود. روز اول مسابقه برای بررسی توانایی شرکت کنندگان در حل مشکلات و روز دوم برای اجرای مراحل داوری و نتیجه گیری مسابقه است. روند برگزاری مسابقات در سایت این رویداد به طور کامل توضیح داده خواهد شد. در طول مسابقات علاوه بر قضاوت تیم ها و اشاره به اشتباهات و اشکالات، داوران و مربیان توصیه های لازم را به آنها خواهند داد و این امر فرصت یادگیری را در محیطی دوستانه و دوستانه به صورت کاملا عملی فراهم می کند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وبسایت مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا