اخبار سلامت

نمایشگاه “سلامت بنیان” ویترین توانمندی دانش بنیان ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، احسان عارفیان; دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه سلامت بانیان گفت: نگاهی اجمالی به ویترین دانش بنیان دارویی پتانسیل بالای شرکت های دانش بنیان وارد شده به این حوزه حساس را نشان می دهد. این شرکت های دانش بنیان توانمند در حال ساخت داروهای پیشرفته هستند و پس از توسعه محصولات خود به خوبی وارد مرحله تجاری سازی شده و اکنون در بازار و فرآیند فروش قرار دارند.

به گفته وی، ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی از بیش از 10 شرکت دارویی شرکت کننده در دومین نمایشگاه سلامتبانیان حمایت کرده است.

عارفیان با اشاره به اینکه شرکت های داروسازی دانش بنیان پاسخگوی نیازهای دارویی قابل توجه کشور هستند، افزود: مایه مباهات و خرسندی است که با تکیه بر توان و دانش بومی خود توانایی کنترل بازار را به دست آورده ایم. ” همچنین علاوه بر این، وقتی طرح‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که امروزه شرکت‌ها علاوه بر رفع نیازهای روز، تحقیق و توسعه خود را برای پاسخگویی به نیازهای دارویی آتی متمرکز کرده‌اند. کشور.

دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی ادامه داد: این تنوع شرکت ها از حوزه زیرساخت تا داروهای نوترکیب، پانسمان زخم و درمان های مبتنی بر سلول درمانی و ژن درمانی نشان می دهد که گستره شرکت ها و توان علمی آنها قادر به رفع تمام نیازهای کشور در آینده مهم است که پاسخگو باشد.

عارفیان در پایان ضمن تشکر از زحمات دست اندرکاران این زیست کره خاطرنشان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه حمایت خواهد کرد تا بتوانند موفقیت های بیشتری در این زمینه داشته باشند. توسعه فناوری های جدید دارویی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا