سلامت خانواده

نقش کلیدی «وامادان» در تامین سنگ آهن و فولاد کشور

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرمایه گذاری در توسعه معادن و فلزات با سرمایه گذاری در 18 شرکت بورسی به بهای تمام شده مذکور نقش موثر و چشمگیری در سرمایه گذاری در بخش های توسعه ای و افزایش ظرفیت شرکت های موجود در سنگ آهن داشته است. و صنعت فولاد این شرکت نیز با ثبت قیمت کل سرمایه گذاری های بورسی خود به مبلغ 18 هزار و 288 میلیارد تومان، رشد 19 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های معدن و صنایع فلزی گزارش عملکرد ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری را در سامانه کدال منتشر کرد.

«وامادان» در این ماه با رشد 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مجموعا 18 هزار و 288 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های بورسی خود را به ثبت رساند.

سرمایه گذاری در توسعه معادن و فلزات با سرمایه گذاری در 18 شرکت بورسی با قیمت تمام شده مذکور نقش موثر و ارزنده ای در سرمایه گذاری در بخش های توسعه و افزایش ظرفیت شرکت های موجود در صنعت سنگ آهن و فولاد داشته است.

بیشترین هزینه کل سرمایه گذاری های بورس «وامادان» مربوط به «سنگ آهن گل گهر» با مجموع بهای تمام شده 5553 میلیارد تومان و درصد مالکیت 22.8 درصد در صدر این فهرست قرار دارد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات علاوه بر مالکیت سهام عمده «شرکت سنگ آهن گل گهر» با درصد مالکیت 17.41 درصدی «شرکت معدنی و صنعتی چادرملو»؛ این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در کشور از ظرفیت بالایی در کسب سود و همچنین نقش موثری در مدیریت و تامین منابع مالی لازم برای شرکت های زیرمجموعه خود برخوردار است.

نقش کلیدی از

ترکیب سرمایه گذاری های «وامادان» بر اساس تصویر فوق می باشد که نشان می دهد این شرکت به سرمایه گذاری های خود با شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار توجه داشته و 59 درصد سهم را به این بخش اختصاص داده است.

این در حالی است که سرمایه گذاری های غیر بورسی «وامادان» در شرکت های غیر بورسی به ارزش 12 هزار و 721 میلیارد تومان، سهم 41 درصدی پای سرمایه گذاری آن با 39 شرکت را به خود اختصاص داده است.

سرمایه گذاری «وامادان» به هزینه 3 هزار و 523 میلیارد تومان با شرکت پویا تولید و توسعه نگین سبز انرژی خاورمیانه (معدنی دفینه ثمین پویا) با کسب 100 درصد مالکیت، بیشترین سهم را در غیر بورس دارد. سرمایه گذاری های این شرکت

همچنین لازم به ذکر است مجموع هزینه سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به مبلغ 30 هزار و 950 میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

همه این موارد نشان دهنده سهم «وامادان» در تامین سنگ آهن و فولاد کشور و همچنین در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات فولادی است. آن را به سطح بالاتر ارتقا داده است.

نقش کلیدی از

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا