سلامت خانواده

نقش محافظتی واکسیناسیون در برابر مشکلات روانی پس از کووید شدید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، به نظر می رسد واکسیناسیون از این اثرات بر سلامت روان جلوگیری می کند.

در یک مثال ارائه شده توسط محققان، افرادی که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند، 16 برابر بیشتر در معرض خطر بودند. محاکمه افسرده هستند حتی آن دسته از بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان بستری نیستند هستندبیش از دو برابر خطر افسردگی دارند.

با این حال، نتایج نشان داد که میزان بروز افسردگی در بین افرادی که علیه کووید واکسینه شده بودند مشابه افرادی بود که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند.

«وینکسیا واکر“، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه بریستول در بریتانیا، گفت: «نتایج ما اهمیت واکسیناسیون کووید-19 را در جمعیت عمومی و به‌ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری روانی که ممکن است در معرض خطر بالاتری باشند، نشان می‌دهد. محاکمه این نشان می دهد که آنها با عفونت کووید-19 و پیامدهای نامطلوب پس از آن مرتبط هستند.

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی بیش از 18.6 میلیون بزرگسال 18 سال و بالاتر در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم تحقیقاتی همچنین شامل گروه دیگری متشکل از بیش از 14 میلیون نفر واکسینه شده بود که بیش از 866000 نفر از آنها به کووید-19 مبتلا شده بودند و گروهی متشکل از بیش از 3.2 میلیون نفر واکسینه نشده با نزدیک به 150000 عفونت. تایید کووید را تجزیه و تحلیل کرد.

به طور کلی، آنها دریافتند که عفونت کووید، خطر محاکمه بیشتر بیماری های روانی را در عرض یک تا چهار هفته پس از بیماری افزایش می دهد، به ویژه پس از عفونت های شدید که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود.

محققان افزودند که این خطر تا یک سال بعد محاکمه تا شدید کووید در افراد واکسینه نشده بیشتر بود.

به گفته محققان، بیماری های روانی در نظر گرفته شده در این مطالعه شامل افسردگی، اضطراب، اختلال بیش فعالی، اختلالات خوردن، اعتیاد، خودآزاری، خودکشی و اختلالات روانی جدی مانند اسکیزوفرنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا