اخبار سلامت

نقش فعال ایران در تدوین پیش نویس “سند استراتژی طب سنتی”

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نفیسه حسینی یکتا از حضور فعال ایران در تدوین سند راهبردی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برای سال های 2025 تا 2034 خبر داد و اظهار داشت: پیش نویس این سند با حضور دکتر زرگران; مشاور بین الملل دفتر طب مکمل و ایرانی به عنوان نماینده ایران و سایر کارشناسان کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی از جمله عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، مراکش و پاکستان توسط ریاض مورد بررسی قرار گرفت. نقطه نظرات نمایندگان به مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو ارسال شد و جمع بندی و نهایی شد.

مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی وزارت بهداشت افزود: مقامات عالی رتبه از جمله رئیس واحد طب مکمل و تلفیقی سنتی سازمان جهانی بهداشت و نمایندگانی از دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی این سازمان حضور داشتند. این جلسه

حسینی یکتا با اشاره به فعالیت این دفتر در عرصه بین المللی و نقش پر رنگ ایران در این زمینه، از مذاکرات مثبت برای همکاری مشترک با سایر کشورها خبر داد و افزود: تعاملات بسیار خوبی در سطح بین المللی داریم. تلاش دفتر طب مکمل و ایرانی در راستای بین المللی شدن طب ایرانی است چرا که ما صاحب یکی از قوی ترین و قدیمی ترین داروهای سنتی دنیا هستیم که توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دفتر طب ایرانی و تکمیلی این حوزه را با جدیت دنبال می کند، گفت: سال گذشته نماینده ما در کمیته مشورتی 20 نفره ای بود که پیش نویس اولیه این سند را نوشت و تنها فرد دعوت شده از خاورمیانه بود. و منطقه مدیترانه شرقی در پیش نویس این سند کمک کرده است که این سند پس از جمع بندی نظرات 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت برای تصویب نهایی در اردیبهشت ماه آینده به مجمع جهانی سازمان بهداشت جهانی ارائه شود. سال

مدیرکل دفتر طب مکمل ایران همچنین با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی با منظر سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و مقررات طب سنتی و مکمل به میزبانی دفتر طب مکمل و ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حضور دکتر سنگچول کیم رئیس واحد طب سنتی، مکمل و سنتی. ادغام سازمان جهانی بهداشت و اساتید و مسئولان طب سنتی کشورهای مختلف در آذرماه سال جاری این موضوع را نقطه عطف مهمی در ایفای نقش راهبردی ایران در موضوع طب سنتی در منطقه و جهان دانست.

به گفته وی، این سمپوزیوم 1 تا 3 آذر 1403 با حضور مهمانانی از سراسر جهان در بیمارستان قلب تهران برگزار می شود. نشست مشاوره پیش نویس استراتژی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت از 17 تا 19 سپتامبر به میزبانی مرکز طب سنتی و مکمل عربستان سعودی در ریاض برگزار شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا