بهداشت و درمان

نقش حفاظتی واکسیناسیون در برابر مشکلات روانی پس از کووید شدید

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، اما به نظر می رسد واکسیناسیون از این اثرات بر سلامت روان جلوگیری می کند.

در یک مثال ارائه شده توسط محققان، افرادی که به دلیل کووید در بیمارستان بستری می شوند، 16 برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. حتی آن دسته از بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان بستری نمی شوند بیش از دو برابر خطر افسردگی دارند.

با این حال، نتایج نشان داد که میزان بروز افسردگی در بین افرادی که علیه کووید واکسینه شده بودند مشابه افرادی بود که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند.

ونکسیا واکر، سرپرست تیم تحقیقاتی در این باره گفت: «نتایج ما اهمیت واکسیناسیون کووید-19 را در جمعیت عمومی، و به ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری های روانی، که ممکن است در معرض خطر بالاتر ابتلا به عفونت کووید-19 و پیامدهای آن باشند، نشان می دهد. دانشگاه بریستول در انگلستان این نشان می دهد که آنها بعد از آن نامطلوب هستند.

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی بیش از 18.6 میلیون بزرگسال 18 سال و بالاتر در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم تحقیقاتی همچنین شامل گروه دیگری از بیش از 14 میلیون نفر واکسینه شده بود که بیش از 866000 نفر از آنها مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده بودند و گروهی متشکل از بیش از 3.2 میلیون نفر واکسینه نشده با نزدیک به 150000 عفونت تایید شده کووید. تجزیه و تحلیل شدند.

به طور کلی، آنها دریافتند که عفونت کووید، خطر ابتلا به اکثر بیماری های روانی را در عرض یک تا چهار هفته پس از بیماری، عمدتاً پس از عفونت های شدید که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود، افزایش می دهد.

محققان اضافه کردند که این خطر در افراد واکسینه نشده تا یک سال پس از ابتلا به کووید شدید بیشتر بود.

به گفته محققان، بیماری های روانی در نظر گرفته شده در این مطالعه شامل افسردگی، اضطراب، اختلال بیش فعالی، اختلالات خوردن، اعتیاد، خودآزاری، خودکشی و اختلالات روانی جدی مانند اسکیزوفرنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا