سلامت خانواده

نصب سیستم تشخیص سریع حمله قلبی در اورژانس تهران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری درباره فناوری تشخیص سریع سکته قلبی گفت: تقریبا ۷ تا ۸ درصد ماموریت های اورژانسی مربوط به سکته قلبی است و این موضوع در جایی اهمیت پیدا می کند که سکته های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر است. و میر در سنین میانسالی و پیری در کشور ما شناخته شده است.

وی علت مرگ در سکته های قلبی و عروقی را نامنظم بودن ضربان قلب عنوان کرد و افزود: تماس فوری با اورژانس در چنین مواقعی بسیار مهم است و اورژانس به سرعت به دست بیمار می رسد اما با فناوری جدیدی که تولید شده است. به جای انتقال بیمار به بیمارستان و با شروع روند درمان از بیمارستان، وضعیت قلب بیمار را در منزل خود بیمار با کمک یک دستگاه کوچک بررسی می کنیم و نوار قلب را برای متخصص قلب ارسال می کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور گفت: چند سال پیش تجهیزات باکیفیت را به شرکت های دانش بنیان داخلی سفارش دادیم و اکنون این تجهیزات به گونه ای تولید شده است که شرکت ها این محصول را به کشورها می فروشند. در سراسر جهان

نوری تصریح کرد: به دلیل ارتباط 24 ساعته با متخصصین قلب و تفسیر آنلاین نوار قلب، سیستم جدیدی را در اورژانس کشور نصب کردیم. به شهرهای دیگر نیز گسترش برای پیدا کردن

وی در توضیح بیشتر این فناوری و سیستم جدید در اورژانس گفت: این سیستم جدید نوار قلب را خوانده و تفسیر می کند و سکته قلبی و قلبی را تشخیص می دهد. مهم تر مهمتر از همه، اگر اختلالات ریتم قلب وجود داشته باشد، آنها را نیز شناسایی می کند و با استفاده از پروتکل های درمانی، یکی از مهم ترین علل مرگ و میر و میر از بیماران جلوگیری می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با صداوسیما گفت ویگو وی تاکید کرد: قانون در خصوص تداخل تلفن با دستگاه های اورژانس سخت گیرانه تر عمل کند، این در حالی است که بارها از شورای اسلامی شهر درخواست کرده ایم که قانون جداگانه ای برای حل این مشکل وضع کند.

وی خاطرنشان کرد: سکته های قلبی و مغزی دو عامل مهم مرگ و میر هستند میر افرادی هستند، گفت: بحث زمان در این دو موضوع بسیار کلیدی و مهم است، بنابراین به محض مشاهده علائم سکته قلبی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس و یا علائم سکته مغزی مانند به عنوان کج شدن صورت، ضعف اندام ها و اختلال در تکلم سریعا با 115 تماس بگیرید و از متخصصین اورژانس راهنمایی لازم را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا