سلامت خانواده

نشستن زیاد به کبد کودکان آسیب می رساند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان دریافتند کودکان در سن ۲۵ سالگی به ازای هر نیم ساعت عدم تحرک بیش از ۶ ساعت در روز، ۱۵ درصد بیشتر احتمال دارد به بیماری کبد چرب مبتلا شوند.

با این حال، محققان اثر محافظتی فعالیت بدنی سبک را نیز دریافتند.

محققان دریافتند به ازای هر نیم ساعت فعالیت سبک بیش از سه ساعت در روز، احتمال ابتلا به بیماری شدید کبد چرب 33 درصد کاهش می یابد.

دکتر “اندرو آتش“، دانشیار همهگیرشناسی و بهداشت کودک از دانشگاه فنلاند شرقی، می گوید: «موثرترین پادزهر برای اثرات مخرب بی تحرکی دوران کودکی 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در روز نیست، بلکه 3 تا 4 ساعت فعالیت بدنی با شدت نور در روز است. “

به گفته محققان، نمونه هایی از فعالیت بدنی با شدت نور شامل بازی در بیرون، دویدن در کنار والدین در حین انجام کارهای خانه، یا پیاده روی و دوچرخه سواری است.

برای این مطالعه، محققان داده های فعالیت روزانه نزدیک به 2700 کودک بریتانیایی بین 11 تا 24 سال را ردیابی کردند.

شرکت کنندگان 17 و 24 ساله برای ارزیابی کبد چرب و بررسی شواهدی از زخم کبد تحت سونوگرافی کبد قرار گرفتند.

به گفته محققان، تجمع چربی در کبد می تواند باعث ایجاد زخم در کبد شود که می تواند منجر به شرایط بالقوه کشنده مانند نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

نتایج نشان می دهد که حدود 20 درصد از شرکت کنندگان تا سن 24 سالگی به بیماری کبد چرب مبتلا بودند.

آتش وی گفت: این یافته تعجب آور است و به این دلیل بود که خطر ابتلا به بیماری کبد چرب تنها در هفت سال هشت برابر شد و کارشناسان انتظار ندارند تا زمانی که افراد به اواسط 40 سالگی برسند، شیوع بیماری کبد چرب به 20 درصد برسد.

محققان دریافتند نیمی از جوانان 24 ساله مبتلا به بیماری کبد چرب، بیماری شدید داشتند. نتایج نشان داد که از هر 40 بزرگسال، یک نفر علائم اسکار کبد و سه نفر از هر 1000 نفر سیروز هستند.

آتش وی گفت: عموم مردم باید از خطر کم تحرکی بر سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان آگاه باشند بیماری کبد چرب پیشرفته و سیروز هپاتیت که زخم و سخت شدن شدید کبد است، می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد در آینده یا نیاز به پیوند کبد را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا