اخبار سلامت

نسخه وزیر بهداشت برای جوان شدن جمعیت ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرخندی امروز سه شنبه در حاشیه نشست سراسری سلامت مادران و جوانان جمعیت در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص برنامه ویژه وزارت بهداشت دولت چهاردهم در حوزه جوانان جمعیتی تصریح کرد: بحث جوانان جمعیتی یک بحث ملی است و متاسفانه کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و در آینده ای نه چندان دور بیشتر جمعیت به سالمندی می رسند که باعث اجتماعی می شود. و آسیب های اقتصادی به کشور وارد شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: برنامه ویژه وزارت بهداشت تدوین برنامه واحد، قوی و نظام مند و جامع برای جوانان جامعه است تا همه مولفه های دخیل در رشد جمعیت کشور به صحنه بیایند. ما این کار را با حمایت رئیس جمهور انجام خواهیم داد. حداکثر ۷۳ ماده از قانون جمعیت جوانان که اکثر آنها بر عهده وزارت بهداشت است، باید با همکاری سایر ادارات اجرایی شود و موانع رشد جمعیت برطرف شود.

وی افزود: ددر عین حال باید توجه داشته باشیم که سالانه 20 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که اکثراً جوانان هستند و بنابراین باید این مشکلات را که گریبانگیر جمعیت جوان می شود نیز در نظر گرفت.اصلاح کند و از طرفی موانع بچه دار شدن را برطرف کند.

وی ادامه داد: موانع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی بر سر راه فرزندآوری وجود دارد که در صورت رسیدگی، این مشکل در آینده نه چندان دور حل خواهد شد. در 10 سال گذشته جمعیت ما کاهش یافته است و در سال 65 نرخ رشد جمعیت 3.9 بوده اما این عدد به زیر یک رسیده است.

ظفرکندی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برخورد وزارت بهداشت با بیمارستان ها و پزشکانی که آمار سزارین بالایی دارند، گفت: ما طرفدار برخورد با پزشک نیستیم، اما معتقدیم باید فرهنگ سازی شود و از سوی دیگر باید فرهنگ سازی شود. فواید زایمان طبیعی برای زنان نیز باید توضیح داده شود تا تقاضا برای بیش از سزارین نباشد.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا