سلامت خانواده

نرخ جرایم جدید و قدیم پزشکان؛ فقط 5 میلیون تومان!

به گزارش خبرآنلاین، دکتر رضا لاری پور ضمن اعلام این خبر، درباره جرایم قصور پزشکی اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی جرایم مربوط به افرادی را که مداخله گر غیرمجاز در حوزه پزشکی هستند، در نظر گرفته است.

وی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مداخله جویان غیرمجاز افرادی هستند که تحصیلات مرتبط با حوزه سلامت ندارند، افزود: افرادی که تحصیلات مرتبط با نظام سلامت و در دانشگاه های علوم پزشکی و یا دانشگاه های مرتبط با حوزه سلامت ندارند. رشته های بهداشتی که توانایی تدریس و آموزش را ندارند، تحصیل نکرده اند اما وارد رشته پزشکی شده اند، افراد غیر مجاز محسوب می شوند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در صورتی که از افراد غیرمجاز در رابطه با مداخله در حوزه سلامت شکایت شود و مستنداتی دال بر ورود و ایجاد خسارت یا کلاهبرداری در دست باشد، سازمان تعزیرات حکومتی ، جرایم در نظر گرفته است

وی درباره میزان جرایم قصور پزشکی گفت: افرادی که به صورت غیرقانونی وارد مرکز بهداشت شوند برای اولین بار 580 میلیون تومان جریمه می شوند. نرخ جریمه پزشکان برای بار دوم یک میلیارد و 160 میلیون تومان است. پیش از اعلام نرخ های جدید جرایم، میزان جریمه پزشکان حدود 5 تا 10 میلیون تومان بود. نرخ جرم و جنایت قدیمی بازدارنده نبود.

لاری پور با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی جدول جداگانه ای برای میزان جرایم پزشکان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی جرایمی را برای پزشکان در نظر گرفته و این جرایم اعلام می شود. امیدواریم نرخ جدید جرائم پزشکان بازدارنده باشد و در صورت تکرار تخلف جریمه های سنگین تری برای آنها اعمال شود.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا