اخبار سلامت

نرخ باروری در 15 استان کشور رشد داشته است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز بر لزوم تعیین بودجه مناسب برای اجرای قانون جوانان جمعیت تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه جوانی جمعیت باید نگاه سیستمی و نظام مند داشته باشیم. بهتر است بهورزان را در برنامه جوانان جمعیت قرار دهیم و در این زمینه مشوق هایی نیز برای آنها در نظر بگیریم.

در ادامه امیرحسین بانکی پور; رئیس کمیسیون مشترک حمایت از جمعیت جوانان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ باروری در 15 استان کشور افزایش یافته است، از وزارت بهداشت خواست تا نرخ باروری را به عنوان یکی از شاخص ها در رتبه بندی پزشکی قرار دهد. دانشگاه های علوم

وی بر لزوم پیگیری ساخت و راه اندازی خوابگاه های متاهل در سراسر کشور تاکید کرد و تصریح کرد: برای این منظور تسهیلات و بودجه ای در قانون در نظر گرفته شده و وزارت بهداشت باید از این امکانات و بودجه در لایحه دولت استفاده کند. .

وی همچنین بر لزوم افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای اعطای تسهیلات مسکن به دانشجویان متاهل تاکید کرد.

بانکی پور بازنگری در تعرفه بیمه زایمان طبیعی و ناباروری را نیز مهم دانست و اظهار داشت: بیمه ناباروری یکی از خدمات ارزنده ای است که به دلیل کمبود بودجه شاهد تاخیرهایی بوده ایم که باید این روند اصلاح شود و در جلسات اردوی جوانان و نوجوانان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه های اجتماعی و سلامت نیز حضور فعال دارند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت بهداشت باید بر ارائه سبد غذایی و بهداشتی به دهک های پایین پافشاری کند زیرا نسل سالم و قوی هزینه های ما را در آینده بسیار کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا