اخبار سلامت

نخستین داروی رشد مجدد دندان در جهان آزمایش می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، دانشمندان ژاپنی اعلام کردند که آزمایش های بالینی اولین “داروی رشد مجدد دندان” در جهان از شهریور ماه سال جاری در بیمارستان دانشگاه کیوتو این کشور آغاز می شود.

به گزارش سایت ماینچی ژاپن، این دارو پس از دریافت تاییدیه ایمنی، برای بیمارانی که به طور مادرزادی فاقد مجموعه کامل دندان هستند، برای بررسی اثربخشی آن تجویز می شود. محققان ابراز امیدواری کرده اند که فروش این دارو در سال 2030 آغاز شود.

این دارو تا به امروز در مطالعات حیوانی بی خطر بوده و پس از مصرف آن عوارض جانبی گسترده ای مشاهده نشده است. در طول مطالعه حیوانی، محققان مشاهده کردند که استفاده از این دارو در موش های مبتلا به کمبود مادرزادی دندان باعث رشد دندان موش ها می شود.

اگرچه تقریباً همه انسان ها به طور معمول 32 دندان دارند، اعتقاد بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان از یک بیماری مادرزادی به نام “آژنزیس دندانی” رنج می برند که باعث می شود یک یا چند دندان رشد نکنند. همچنین بر توانایی صحبت کردن و بلع بیمار تأثیر می گذارد.

بر اساس اعلام بیمارستان کیتانو در کیتا اوزاکا ژاپن، فاز اول آزمایشات بالینی از سپتامبر سال جاری تا آگوست 2025 ادامه خواهد داشت و در ابتدا این دارو به 30 داوطلب سالم بین 30 تا 64 سال به صورت داخل وریدی تزریق می شود تا تایید شود. اثربخشی. این افراد نباید حداقل یک دندان عقب داشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و شروع رشد دندان ها مشکلی پیش نیاید.

در مرحله بعد این دارو برای بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان تجویز می شود. در این مرحله، محققان قصد دارند جمعیت مورد مطالعه را محدود به افراد بین 2 تا 7 سال کنند که از بدو تولد حداقل 4 دندان از دست داده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا