سلامت خانواده

نحوه درمان سرگیجه ای که در فصل گرما به سراغ شما می آید

به گزارش خبرآنلاین، فاطمه محمودی گفت: اگر سرگیجه مربوط به ضایعات مغزی باشد دلایل مختلفی مانند تومور مغزی، سکته مغزی و آبسه مغزی و اگر مربوط به گوش باشد به دلایلی مانند ویروسی است. عفونت گوش و حرکت ذرات داخل گوش میانی. ممکن است همه این موارد درمان خاص خود را داشته باشند.

ایسنا در خبری نوشت: وی با اشاره به اینکه سرگیجه یک بیماری بسیار شایع و یک بیماری آزاردهنده است و بیماران باید برای اولین بار توسط پزشک و متخصص مغز و اعصاب معاینه شوند، افزود: علت سرگیجه ای که پس از تغییر وضعیت ایجاد می شود، حرکت است. ذرات اندولنف داخل گوش داخلی است و زمانی که فرد به پهلوی مبتلا می خوابد، سرگیجه شروع می شود و خیلی طولانی نیست و با حالت تهوع و استفراغ همراه است و این افراد باید از دارو و مایعات استفاده کنند و در محیط شلوغ و پر سر و صدا قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: سرگیجه ناشی از تغییر وضعیت جدا از درمان دارویی نیازمند مانورهایی است که توسط همکاران متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود که با این حرکات ذراتی را که داخل گوش داخلی حرکت کرده اند به محل خود باز می گرداند. ، اما خود مانور ممکن است باعث سرگیجه و حالت تهوع ناخوشایندی برای بیمار شود.

محمودی خاطرنشان کرد: در افرادی که سن بالایی دارند اگر سرگیجه با کاهش شنوایی و وزوز گوش همراه باشد باید از نظر ضایعات انگل مغزی بررسی شوند و در صورت بررسی و عدم وجود مشکل با دارو درمان می شوند. آنها به صورت دوره ای رخ می دهند، اما خطرناک نیستند.

این متخصص مغز و اعصاب همچنین یادآور شد: سرگیجه به دلایل مختلفی ایجاد می شود و برخی از آنها از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد و ممکن است حالت تهوع و استفراغ، وزوز گوش و کاهش شنوایی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در هوای گرم به دلیل کم آبی بدن ممکن است افت فشار ایجاد شود و باعث سرگیجه و تاری دید شود که در این صورت مصرف مایعات توصیه می شود اما برخی داروها از جمله سالیسیلات ها و آنتی بیوتیک ها (جنتامایسین، توبرامایسین و آمیکاسین) و برخی از داروهای ضد تشنج (فنی توئین) نیز باعث سرگیجه و درگیری گوش می شوند.

دکتر محمودی در پایان گفت: گاهی اوقات پس از تغییر وضعیت حالتی با علائمی مانند تاری دید و سبکی سر ایجاد می شود که ممکن است ناشی از افت فشار خون یا پایین بودن قند خون باشد که نباید سرگیجه تلقی شود. .

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا