پرورش اندام

نحوه‌ی ساخت وسایل ورزشی و تجهیزات باشگاهی در خانه






شاید باورش سخت باشد، اما ساخت وسایل ورزشی در خانه با چند ترفند ساده امکان پذیر است. ساخت وسایل ورزشی نیاز به تجهیزات پیچیده و خاصی ندارد. البته در مورد برخی وسایل ورزشی صحبت می کنیم نه همه آنها. با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توانید با چند وسیله ساده که در هر خانه ای یافت می شود، وسایل ورزشی بسازید.

چگونه وسایل بدنسازی را در خانه بسازیم؟

اکنون که تصمیم به ورزش بدنسازی گرفته اید، نیازی به صرف هزینه زیادی برای خرید دمبل و وزنه ندارید. به احتمال زیاد حتما باید یک سری وسایل دور ریختنی و اضافه در خانه داشته باشید که بعد از خواندن این مطلب از همه آنها برای ساخت وسایل ورزشی خانگی استفاده کنید! اکنون به شما نشان خواهیم داد که چگونه از یک سری ابزار ساده برای ساخت دمبل، کتل بل، دمبل، هالتر و غیره خانگی استفاده کنید.

ساخت دمبل خانگی

اولین آموزش ما برای ساخت وسایل ورزشی در خانه درباره دمبل است. دمبل وسیله ای بسیار کاربردی و کاربردی است که به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید. درست کردن دمبل های خانگی ساده است! به غیر از مقداری قوطی و ماسه چیز زیادی نیاز ندارید!

ساخت دمبل با بطری آب

ساخت دمبل در خانه

به جای دور انداختن بطری های پلاستیکی آب و نوشابه، از آنها برای دمبل های خانگی استفاده کنید! بطری پلاستیکی را با آب یا شن پر کنید. هنگام پرکردن این بطری ها دقت کنید که وزن آنها یکسان باشد. از این دمبل ها برای همه ورزش ها می توانید استفاده کنید!

ساخت دمبل با قوطی رنگ

ساخت وسایل بدنسازی در منزلساخت وسایل بدنسازی در منزل

بله، حتی می توانید از قوطی های رنگ (یا هر قوطی مشابه) برای ساخت وسایل ورزشی و به عنوان دمبل استفاده کنید. این قوطی ها را با ماسه یا سیمان پر کنید و درب آن را محکم ببندید. اکنون می توانید از این قوطی ها به عنوان دمبل هنگام عضله سازی استفاده کنید.

درست کردن کتل بل خانگی

دومین آموزش ساخت لوازم ورزشی در منزل مربوط به کتل بل می باشد. ساختن کتل بل آسان است و نیازی به خرید کتل بل های گران قیمت ندارید!

درست کردن کتل بل با قوطی شیر

ساخت وسایل ورزشی در منزلساخت وسایل ورزشی در منزل

یک گالن شیر را تمیز بشویید، سپس آن را با ماسه، سنگ یا بتن پر کنید. این دستگاه عملکردی مشابه کتل بل دارد. با این دستگاه می توانید ساعد، پشت بازو، اسکات، فلای، ددلیفت و پرس شانه را انجام دهید.

ساخت کتری بل با قوطی

ساخت و ساز کتل بلساخت و ساز کتل بل

قوطی های ساده (مانند رنگ یا روغن) را بشویید و آنها را با ماسه پر کنید! حالا شما یک کتل بل دارید و می توانید با آن تمرین کنید.

ساختن کتل بل با گونی

کتل بل با گونی برنجکتل بل با گونی برنج

ما همیشه گونی های برنج، شکر یا سیب زمینی را دور می اندازیم، اما این بار این گونی ها را با ماسه پر کنید تا به وزن دلخواه خود برسید. یک حلقه برای دست خود در بالای گونی قرار دهید. این دسته را محکم ببندید تا جدا نشود.

ساخت هالتر

سومین آموزش ساخت لوازم ورزشی در منزل مربوط به هالتر می باشد. ساخت هالتر نیز آسان است. می توانید از چوب و یک سری بطری استفاده کنید. اما باید مراقب باشید که دستورات را خیلی خوب انجام دهید تا خدای ناکرده هالترتان وسط تمرین نشکند و آسیبی به شما وارد نشود.

یک سری از بطری های آب را با ماسه پر کنید، یک چوب بلند (یا چوب) بردارید و بطری ها را به دو سر این چوب ببندید. دقت کنید که دو طرف چوب وزن یکسانی داشته باشند و بطری ها را نیز خیلی محکم بچسبانید.

هالتر خانههالتر خانه

استفاده از کش های شلوار یا کش های دیگر به جای کش های ورزشی

می توانید از کش های شلوار (کش های حداقل 5 سانتی متری) به عنوان کش های مینی لوپ استفاده کنید! کافی است دو سر کش را با نخ و سوزن بدوزید. همچنین می توانید از باندهای بسیار پهن تری مانند باندهای پیلاتس استفاده کنید.

چگونه می توانم یک باشگاه ورزشی شخصی در خانه با تجهیزات ساده بسازم؟

با وسایل دور ریختنی ساده مثل شیشه شیر، بطری نوشابه یا قوطی می توانید یک سری وزنه درست کنید و از کش های خیاطی برای خود کش ورزشی درست کنید.

همچنین از یک فرش یا فرش تمیز به عنوان حصیر استفاده کنید. شما فقط باید مربی داشته باشید که برنامه مناسبی برای شما طراحی کند. برنامه ای مناسب با شرایط، هدف و تجهیزات شما. شما می توانید همین الان برنامه خود را از مربیان ویتامین دریافت کنید.

چرا بهتر است باشگاه خانگی خودم داشته باشم؟

اگر بتوانید با ساخت وسایل ورزشی که در بالا آموزش دادیم یک باشگاه کوچک خانگی برای خود بسازید، از یک سری امتیازات و مزایای بسیار ویژه برخوردار خواهید شد.

کافی است قسمتی از خانه مانند زیرزمین یا اتاق کوچکی را برای ورزش خالی کنید و وسایل ورزشی را در آن بچینید. حتی اگر مجبور شوید برای این چیزها کمی پول خرج کنید، باز هم ارزشش را دارد. زیرا از مزایای مهمی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بهره مند خواهید شد.

1. همیشه در دسترس!

دیگر نیازی به بستن چمدان ورزشی، ماندن در ترافیک یا رانندگی طولانی، پرداخت هزینه باشگاه و غیره نیست! اگر باشگاه بدنسازی خانگی دارید، می توانید در هر زمانی از شبانه روز در باشگاه باشید!

2. همه چیز مطابق سلیقه شما خواهد بود!

باشگاه بدنسازی خانه شما به تنهایی متعلق به شماست، بنابراین تمیزی مکان، موسیقی که می نوازید و لباس هایی که در حین ورزش می پوشید به شما بستگی دارد. برای استفاده از یک دستگاه دیگر نیازی نیست چند دقیقه در صف بمانید!

باشگاه خانگیباشگاه خانگی

3. هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد!

زمانی که باشگاه را راه اندازی کردید، پس از مدت کوتاهی در هزینه های زیادی صرفه جویی خواهید کرد، به عنوان مثال هزینه شهریه باشگاه، هزینه رفت و آمد به باشگاه، هزینه خرید لباس های خاص و متنوع برای ورزش و… .

4. بهداشتی است!

سالن های ورزشی عمدتاً پر از میکروب و آلوده هستند. چون خیلی ها در این مکان ها عرق می کنند. اما هیچکس به باشگاه شما رفت و آمد نمی کند، بنابراین بوی عرق، میکروب و آلودگی نمی آورد.

5. احتمال پایبندی به ورزش زیاد می شود!

اگر باشگاه ورزشی خود را دارید، حتی فقط 20 دقیقه وقت اضافی تلف نخواهد شد. چون سریع سراغ ورزش می روید. دیگر نگران تعطیلی باشگاه، مسافت، ترافیک و غیره نخواهید بود.

۶. رایگانحریم خصوصی شما محافظت خواهد شد!

اگر با ورزش کردن در جمع احساس راحتی نمی کنید، باشگاه خانگی برای شما مفید است. زیرا می توانید در خلوت خود و با آرامش تمرین کنید.

حرف پایانی

با چند وسیله ساده که در همه خانه ها موجود است، می توانید تعدادی وسایل ورزشی و تناسب اندام درست کنید و در خانه تمرین کنید. داشتن یک سالن بدنسازی خانگی مزایای زیادی دارد و نیازی نیست زمان و هزینه زیادی را برای رفتن به باشگاه صرف کنید.

در این مقاله به آموزش ساخت وسایل ورزشی در منزل پرداختیم. اگر سوالی دارید حتما در قسمت نظرات بنویسید. کارشناسان ویتامین پاسخ خواهند داد.

منابع: wikihow

منبع:سلامت جو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا