سلامت خانواده

نجات یک میلیون نوزاد از مرگ با شیر دادن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی شیردهی را در دوران کودکی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا از مادران حمایت کنیم و قوانین مربوطه را اجرا کنیم تا هیچ کودکی از این نعمت الهی محروم نشود.

وی تغذیه با شیر مادر را بهترین سرمایه گذاری برای حفظ و ارتقای سلامت و بقای کودکان و زنان جامعه دانست و تاکید کرد: هر ساله شروع شیردهی در مدت یک ساعت پس از تولد جان یک میلیون نوزاد را در جهان نجات می دهد.

سهرابی با بیان اینکه شیر مادر کامل ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد است، خاطرنشان کرد: شیر مادر به تنهایی برای تغذیه نوزاد تا پایان 6 ماهگی کافی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه زنان در سنین باروری بخشی از جمعیت شاغل کشور هستند، بر اهمیت حمایت های اجتماعی و قانونی از این قشر تاکید کرد. بچه داشتن و تشویق به شیردهی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکلات شیردهی در مادران شاغل، شایع ترین علت عدم شیردهی در بین این مادران را چالش های محیط کار و ایجاد امکانات و فضاهای مناسب برای شیردهی در محیط های کاری و اجتماعی را حق مادر برشمرد و کودک را حق مادر دانست. لازم است

سهرابی در ادامه به لزوم حمایت از مادران شاغل شیرده در قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و قانون حمایت از خانواده و جوانان و تصویب مواد قانونی در این خصوص اشاره کرد.

به گفته وی مرخصی زایمان، مرخصی ساعتی شیردهی برای مادران شاغل، آماده سازی اتاق شیردهی و مهد کودک در محل کار، تامین امنیت شغلی مادران پس از زایمان و بازگشت به کار از جمله این قوانین است.

سهرابی تمامی سازمان ها، ادارات و نهادها را ملزم به اجرای این قوانین کرد و یادآور شد: علاوه بر وزارت بهداشت، سایر ادارات و سازمان ها نیز در بهبود این شرایط مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه حمایت سازمانی مدیران و آگاهی آنان از اهمیت شیردهی نقش مهمی در توانمندسازی مادران شاغل برای تداوم تغذیه با شیر مادر دارد.

به گفته وی، شیردهی ضامن سلامت جسمی و روحی مادر، کودک، خانواده و جامعه است و ترویج شیردهی و کمک به مادر وظیفه جامعه و سرمایه گذاری برای سلامت است. انسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا