سلامت خانواده

نتایج عجیب و جالب تحقیقات بریتانیا; نگران تاریخ انقضای این 8 ماده غذایی نباشید!

به گزارش خبرآنلاین، محصولات غذایی همیشه دارای تاریخ انقضا هستند که پس از این تاریخ باعث بیماری و سایر آسیب های جسمی می شوند و به همین دلیل این تاریخ همواره از نظر مصرف کنندگان به عنوان اولویت اصلی مصرف در نظر گرفته می شود.

به گزارش اطلس آنلاین، اما بر اساس گزارش جدید مرکز تحقیقات گوتو و موسسه انگلستان و ایرلند در مورد مواد غذایی، توجه زیادی به این خرماها ضروری نیست و در واقع می توانید بدون نگرانی از انقضای آنها مصرف کنید. .

1. شیر

تا زمانی که شیر به درستی ذخیره شود، خوردن و نوشیدن شیر بعد از تاریخ نشان داده شده بی خطر است.

2. ماست

اگرچه ماست ممکن است در طول زمان در بافت و رنگ تغییر کند، اما خواص اسیدی آن تقریباً همیشه در مبارزه با باکتری های مضر نقش دارد. ماستی که ظاهر و بوی خوبی دارد برای چند هفته کاملا بی خطر است.

3. تخم مرغ

طبق توصیه‌ها، نگهداری تخم‌مرغ در یخچال می‌تواند ماندگاری آن‌ها را تا سه هفته بعد از بهترین تاریخ قبل از تاریخ افزایش دهد. با قرار دادن تخم مرغ در یک کاسه آب به راحتی می توان آن را آزمایش کرد. اگر غرق شوند، باز هم برای خوردن خوب هستند.

4. پنیر سفت

اگر پنیرها کپک زدند زیاد نگران نباشید. قسمت کپک زده را می توان قطع کرد و بقیه را می توان مصرف کرد. این کار برای پنیرهای خیلی نرم توصیه نمی شود، زیرا هاگ های کپک اغلب خیلی سریع از پنیر نرم عبور می کنند. پنیر خود را در یخچال نگه دارید تا برای مدت طولانی تری تازه بماند.

5. میوه

میوه های کبود شده، به ویژه میوه هایی مانند سیب، گلابی یا هلو، لزوما نباید بیرون ریخته شوند. فقط مطمئن شوید که لکه های قهوه ای را از بین ببرید و سپس از بقیه لذت ببرید.

6. انواع توت ها

توت‌ها کمی «سریع‌تر» از سایر انواع میوه‌ها بد می‌شوند، اما همیشه می‌توانید آن‌ها را در فریزر بگذارید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. با دیدن کپک های قابل مشاهده یا نشانه هایی از پوسیدگی می توانید متوجه شوید که توت ها در حال مرگ هستند. مراقب تغییرات رنگ هم باشید.

7. سبزیجات سبز

سبزی های خود را فقط به این دلیل که کمی لزج هستند دور نریزید. سبزیجات خشک هنوز هم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

8. سیب زمینی

جوانه زدن سیب زمینی به معنای فاسد شدن آن نیست، اما اگر بافت سیب زمینی نرم و سبز باشد، به معنای خراب شدن آن است، اما سایر شرایط آن چندان خطرناک نیست.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا