سلامت خانواده

ناگفته ها از دیدگاه رئیس جمهور شهید درباره دغدغه های جامعه پزشکی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

محمد رئیس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نوع نگاه رئیس جمهور شهید به جامعه پزشکی نگاه مثبت و حمایتی بود. به طوری که هیچ سابقه ای مبنی بر اینکه تصمیم رئیس سازمان نظام پزشکی که باید از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود ظرف 24 ساعت انجام شود وجود ندارد.

وی ماجرای ابلاغ حکم رئیس سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور را تشریح کرد و افزود: جمعه 18 مهر 1400 در سالن اجلاس سران به عنوان رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی انتخاب شدم. و روز شنبه 19 مهرماه، هیات عالی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی صورت جلسه را به دفتر رئیس جمهور ارسال کرد. من روز شنبه با دفتر رئیس جمهور تماس گرفتم و به دفتر رئیس جمهور گفتم که می خواهم شخصاً حکم را از رئیس جمهور دریافت کنم.

رئیس زاده ادامه داد: روز یکشنبه با رئیس جمهور تماس گرفتند و گفتند ساعت 16 در دفتر رئیس جمهور حضور دارم در همین جلسه آقای رئیسی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب بنده توصیه هایی را نیز ارائه کردند.

وی افزود: این جلسه 24 ساعته در حالی که دولت سیزدهم شروع به کار کرده بود نشان از علاقه رئیس جمهور شهید به مسائل جامعه پزشکی دارد.

رئیس زاده گفت: در همان جلسه دو سه موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردم که با توجه به دوران کرونا؛ یکی از درخواست های من این بود که رئیس سازمان نظام پزشکی به عضویت ستاد ملی کرونا در بیاید تا اوضاع بهتر شود.

وی افزود: پس از طرح این درخواست، در کمتر از یک ماه با عضویت رئیس سازمان نظام پزشکی در ستاد ملی کرونا موافقت شد و همین امر ارتباط جامعه پزشکی و ستاد را بیشتر و فرصت ایجاد کرد. برای پیگیری چالش های جامعه پزشکی از دست رفت. بودن

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در ستاد ملی کرونا بر موضوعات و موضوعات اصلی جامعه پزشکی تاکید و مورد توجه قرار گرفت و در این راستا باید به نگاه ویژه رئیس جمهور شهید احترام گذاشت.

رئیس زاده در ادامه به روایت دیگری از توجه رئیس جمهور شهید به مسائل و مشکلات جامعه پزشکی پرداخت و افزود: با توجه به چالش های موجود در حوزه سلامت درخواست ملاقات با آقای رئیسی را داشتم که در کمتر از 48 ساعت از دفتر رئیس جمهور به من گفتند زنگ زدند و آقای رئیسی. در یک جلسه کاملا خصوصی و دو نفره به مدت یک ساعت به دغدغه های جامعه پزشکی گوش فرا دادند و موضوع مهاجرت پزشکان یکی از موضوعاتی بود که آقای رئیسی نسبت به آن ابراز نگرانی کرد. از این رو پیشنهاد کردند جمعی از بزرگان حوزه سلامت در دیدار با ایشان مسائل و مشکلات جامعه پزشکی را مورد بررسی قرار دهند.

وی در همین زمینه گفت: درخواست آقای رئیسی این بود که در همان هفته ای که با ایشان جلسه داشتم جلسه ای برگزار شود و ایشان تاکید کردند که تاخیر در برگزاری جلسه با بزرگان حوزه سلامت صلاح نیست. با توجه به دغدغه هایی که از جامعه پزشکی داشتند و در نهایت این جلسه به مدت 2.5 ساعت با حضور چهره های شناخته شده حوزه سلامت و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس زاده به یکی دیگر از نگرانی های ناگفته رئیس جمهور در خصوص جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: در یک مورد چالشی در خصوص حقوق جامعه پزشکی با وزارت بهداشت در خصوص تسهیل فضای کسب و کار پزشکان جوان ایجاد شد که این چالش بود. با تذکر جدی و صریح رئیس جمهور در دو نوبت این مشکل حل شد.

وی به مراسم روز پزشک در سال 1402 اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفت در 31 مرداد ماه سال 1402 مراسم روز پزشک با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شود، یک روز قبل از برنامه ما برنامه ای برگزار شود. در همین سالن اجلاس سران برگزار شد. با حضور رئیس جمهور انتظار می رفت که حضور آقای رئیسی در مراسم روز پزشک لغو شود که در این راستا بنا به نظر دفتر رئیس جمهور مراسم ما در سطح بسیار بالا و بی سابقه ای برگزار شد. با حضور رئیس جمهور

رئیس زاده هجمه به پزشکان در رسانه ها را یکی دیگر از چالش های جامعه پزشکی دانست و با درایت رئیس جمهور شهید این موضوع نیز به سرانجام خوبی رسید و آقای رئیسی هشدار داد که جایگاه جامعه پزشکی نباید تخریب شود. در رسانه ها.

وی ادامه داد: نکته بعدی در خصوص دغدغه رئیس جمهور شهید توجه به حقوق مردم و جامعه پزشکی بود که بدون استثنا به تمامی نکات و موارد مطرح شده پاسخ داده شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از ابلاغ تعرفه ها. آغاز سال نشان می دهد که آقای رئیسی نگاه ویژه ای به جامعه پزشکی وجود داشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: در مجموع باید بگویم مسئولان بهداشت و درمان از فرصت برای انتقال اطلاعات بهداشتی به درستی استفاده نکردند و اگر از این فرصت استفاده کردند; قطعا در حوزه سلامت دستاوردهای بیشتر و چالش های کمتری داشتیم.

رئیس زاده در پایان برای روح رئیس جمهور شهید آرزوی شادی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا