بهداشت و درمان

نان تیره بخورید – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زهرا پوراحمد به هموطنان توصیه کرد از نان تهیه شده با آرد سبوس دار، خمیر مایه یا مخمر استفاده کنند.

وی گفت: نان های تیره به دلیل وجود درصد بالای سبوس، ارزش غذایی نان را افزایش می دهند.

پوراحمد ضمن مقایسه میانگین مصرف نان در ایران و سایر کشورها افزود: سرانه مصرف نان در کشور دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

وی در خصوص اهمیت سبوس در نوع آرد مورد استفاده برای تهیه نان گفت: سبوس گندم غنی ترین منبع غذایی فیبرهای غذایی نامحلول و فیبرهای گیاهی است.

پوراحمد ادامه داد: سبوس دارای ویتامین های B، C، E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. نان های تیره سبوس بیشتری دارند اما ذائقه غذایی مردم ما بیشتر به سمت نان های روشن است.

وی اظهار داشت: استفاده از آرد سفید بدون سبوس باعث افزایش قند خون و در نتیجه افزایش انسولین در بدن می شود.

پوراحمد گفت: از آنجایی که سازمان غذا و دارو نظارت بر ایمنی و سلامت محصولات سلامت محور را بر عهده دارد، بازرسی از کارخانه ها و نانوایی های سرپوشیده آرد به صورت مستمر انجام و محصولات تولیدی مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی در پایان مصرف نان های تیره با آرد سبوس دار و حاوی سبوس بیشتر مانند نان سنگک را به هموطنان توصیه کرد و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و تقاضای مردم از نانوایی ها می تواند نقش بسزایی در تشویق پخت نان سبوس دار در نانوایی ها داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا