سلامت خانواده

نامه مهم مرندی به ظفرقندی

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا مرندی در نامه ای به محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی برای رایزنی و همکاری و همفکری در خصوص مسائل بهداشتی، برای وی در امور مهم آرزوی موفقیت کرد. مأموریت محول شده (وزارت بهداشت) و خدمت را از مردم ایران از خداوند متعال خواست.

به گزارش ایرنا، وی به همراه این نامه نقطه نظرات فرهنگستان علوم پزشکی را تحت عنوان «جایگاه سلامت در دولت چهاردهم» و «ضوابط پیشنهادی فرهنگستان علوم پزشکی در انتخاب رشته ها» ارائه کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی». این نظرات پیش از این برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مسعود مزیکیان رئیس جمهور ارسال شده بود.

محمدرضا ظفرقندی زاده متولد 1337 در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای اسلامی شهر معرفی شد، پزشک و سیاستمداری است که از 12 اسفند 1397 تا سال 1397 رئیس جمهور بود. 10 اکتبر 1400 در اوج اپیدمی کووید-19. سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی اکنون دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران است.

ظفرکندی در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد و بزرگ شد. از ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی خواند و در سال تحصیلی 1354-1355 فارغ التحصیل شد. پس از آن برای معلمی به دبیرستان مفید رفت. همزمان با معلمی در سال 1355 پذیرفته شد و در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد.

به عنوان جراح داوطلب برای کمک به مجروحان جنگی به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و گذراندن دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1368 به درجه استادیاری اعطا شد و سپس در سال 1370 دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد. ، رشته ای که منجر به راه اندازی بخش جراحی شد. عروق در سال 1374 در دانشگاه علوم پزشکی تهران.

ظفرکندی در سال ۱۳۷۴ موفق به راه اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استادی کل دانشگاه اعطا شد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا