اخبار سلامت

ناباروری 20 درصد زوجین ایرانی/ سن عامل مهم نازایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، فرهاد یغمایی امروز در نشست خبری مرکز درمان ناباروری ابن سینا اظهار داشت: حدود 20 درصد از زوج های کشور مشکل ناباروری دارند. مرکز ابن سینا ماهانه 100 هزار خدمت به زوج های نابارور ارائه می دهد و 0 تا 100 خدمات تخصصی درمان ناباروری در این مراکز ارائه می شود و مجوز پذیرش بیماران خارجی را نیز دریافت کرده ایم و ماهانه 25 تا 30 بیمار از کشور عراق به این مرکز مراجعه می کنند. .

وی افزود: بیش از 120 مرکز درمان ناباروری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

یغمایی با بیان اینکه ناباروری معضل بزرگ جامعه است و جدای از تشویق ازدواج و باروری باید با درمان ناباروری به کاهش جمعیت کمک کرد، اظهار داشت: یکی از مشکلات زوجین که در بچه دار شدن مشکل ایجاد می کند سقط های مکرر است که در این زمینه همچنین کلینیک درمان سقط های مکرر در حال فعالیت است. حدود 10 درصد از زنان در سنین باروری نیز به اندومتریوز مبتلا هستند که باعث درد شدید و ناباروری می شود و کلینیک آندومتریوز نیز در این زمینه فعال است. درمان اهدایی یا جایگزینی آخرین حلقه درمان ناباروری است و در این مرکز کلینیک اهدا به بیماران نیازمند به این درمان خدمات ارائه می کند.

مدیر برنامه ریزی، ارزیابی و پایش مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: با استفاده از تکنیک های درمانی و روش های جایگزین می توان گفت تقریبا همه زوج ها می توانند صاحب فرزند شوند.

این خبر در حال تکمیل است…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا