سلامت خانواده

میوه ها و سبزیجات با کاهش سطح اسید بدن سلامت را بهبود می بخشند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، رژیم غذایی نقش زیادی در سلامت کلی و این مطالعه دارد تایید رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات نشان داده است که فشار خون را کاهش می دهد و در عین حال سلامت قلب و کلیه را بهبود می بخشد. و اگرچه اکثر رژیم های غذایی مدرن شامل محصولات حیوانی هستند که سطوح بالایی از اسید ناسالم را در بدن تولید می کنند، میوه ها و سبزیجات می توانند به خنثی کردن این اسید کمک کنند.

دکتر دونالد وسون که سرپرستی تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد و استاد پزشکی داخلی در دانشگاه تگزاس است، گفت: «ما باید به خاطر داشته باشیم که رژیم‌های غذایی معمولی که در جوامع مدرن می‌خوریم، حاوی محصولات حیوانی مانند گوشت بسیار بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات است. .

در این مطالعه، 153 بیمار مبتلا به فشار خون اولیه که سطح اسید خون آنها بسیار بالا بود به سه گروه تقسیم شدند: کسانی که 2 تا 4 فنجان میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند. کسانی که قرص بی کربنات سدیم مصرف کردند. یا کسانی که درمان استاندارد فشار خون و داروها را دریافت کرده اند. بیماران به مدت پنج سال تحت نظر قرار گرفتند.

محققان دریافتند که هر دو گروه از بیمارانی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند یا قرص بی‌کربنات سدیم مصرف می‌کردند، سلامت کلیه‌شان را بهبود می‌بخشید. با این حال، تنها یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات باعث بهبود سلامت کلیه و سلامت قلب می شود.

وسون گفت: “به همین دلیل است که نتیجه گیری ما از این مطالعه این است که رژیم های غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات باید اولین کاری باشد که در درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام می دهیم.” پس نظر ما این است که از رژیم غذایی شروع کنیم و در صورت لزوم دارو اضافه کنیم.»

در این مطالعه میوه هایی مانند سیب، پرتقال، هلو و کشمش در اختیار بیماران قرار گرفت. همچنین سبزیجاتی از جمله هویج، گل کلم، بادمجان و کاهو به شرکت کنندگان داده شد. مشخص شد که کشمش بیشترین تأثیر را در خنثی کردن اسید در بدن دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا