سلامت خانواده

میوه های مفید برای بیماران کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم به ویژه ورزش های هوازی و استقامتی و رژیم های غذایی اساس درمان این بیماری است.

بیماران مبتلا به کبد چرب باید از مصرف چربی های اشباع، شکر، نمک، سیگار و غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا مانند شیرینی ها و برنج خودداری کنند.

مصرف سبزیجات و میوه های تازه برای بهبود کبد چرب بسیار توصیه می شود:

تمر هندی: این میوه استوایی دارای خواص بی نظیری است و به بهبود هضم و کاهش وزن کمک می کند. این میوه سرشار از فیبر است و بهترین غذا برای درمان تصلب شرایین محسوب می شود. البته مصرف تمبر هندی نیز درمان کبد چرب است. مصرف این میوه منجر به کاهش چربی اطراف کبد می شود و به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

لیمو: نوشیدن روزانه یک لیوان آب با لیموترش تازه به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند. لیمو خاصیت سم زدایی کبد را دارد و سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است. همچنین مصرف لیمو باعث بهبود روند هضم غذا می شود.

رنگ صورتی: این یک انتخاب عالی در بین میوه ها برای کاهش وزن است. گلابی دارای مقادیر کافی فیبر محلول و نامحلول برای تقویت کلسترول و تنظیم عملکرد روده است. پکتین موجود در این میوه به مبارزه با یبوست کمک می کند. خوردن دو عدد گلابی در روز 20 درصد نیاز شما به ویتامین C را تامین می کند. مصرف گلابی به سم زدایی کبد و پانکراس کمک می کند.

خربزه: مصرف این میوه باعث پاکسازی کبد و کاهش باقی مانده چربی در آن می شود. نوشیدن آب خربزه در بعد از ظهر به درمان کبد چرب کمک می کند.

توت فرنگی: این یک درمان عالی برای پاکسازی کبد و سم زدایی بدن است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اسیدهای طبیعی موجود در این میوه از کبد شما محافظت می کند. مصرف این میوه از احتباس مایعات در بدن جلوگیری می کند و منجر به کاهش فشار خون و اسید اوریک می شود. اگر کبد چرب دارید، حداقل 7 تا 8 توت فرنگی در روز بخورید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا