سلامت خانواده

میوه هایی که به کاهش چربی شکم کمک می کنند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف برخی از میوه ها می تواند به داشتن شکمی صاف کمک کند، این نوع میوه ها سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که باعث بهبود هضم غذا، کاهش نفخ و کاهش چربی می شوند. :

سیب

سیب به خصوص فیبر بالایی دارد پکتینکه باعث احساس سیری و کندی روند هضم می شود، نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که قبل از غذا یک سیب مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که میان وعده های متفاوتی داشتند غذای کمتری خوردند و کالری کمتری مصرف کردند. ; علاوه بر این، سیب حاوی پلی فنل بر متابولیسم چربی ها تأثیر می گذارد، به طوری که میزان چربی ذخیره شده در بدن را کاهش می دهد و به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک می کند.

موز

موز سرشار از نشاسته قابل هضم است که به عنوان فیبر محلول عمل می کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین حاوی پتاسیم است که به کاهش آن کمک می کند حفظ کمک آب و نفخ؛ نتایج مطالعات نشان می دهد که نشاسته مقاوم موجود در موز می تواند به بهبود حساسیت به انسولین و سوزاندن چربی های بدن کمک کند.

نارنجی

پرتقال حاوی کالری کم و فیبر بالا است که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. ویتامین C موجود در پرتقال به بهبود فرآیند چربی سوزی بدن کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین C با کاهش چربی بدن و کاهش سایز دور کمر مرتبط است.

خربزه

خربزه و هندوانه به دلیل محتوای بالای آب، آبرسانی فوق العاده ای دارند که می تواند به کاهش نفخ کمک کند و احساس سیری را در شما حفظ کند. این میوه ها کالری کمی دارند، بنابراین یک میان وعده عالی محسوب می شوند. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف هندوانه با کاهش وزن و کاهش فشار خون در افراد دارای اضافه وزن مرتبط است، زیرا اسیدهای آمینه سیترولین هندوانه به کاهش تجمع چربی در سلول های چربی کمک می کند.

لیمو ترش

لیمو به دلیل خواص سم زدایی که دارد به کاهش وزن و بهبود هضم کمک می کند. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که از فرآیندهای سم زدایی طبیعی بدن حمایت می کنند. نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که پلی فنول ها موجود در لیمو از افزایش وزن و تجمع چربی جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی کم کالری و سرشار از فیبر است و به شما کمک می کند سیر بمانید و کالری کمتری مصرف کنید. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف گوجه فرنگی با کاهش سایز دور کمر و وزن بدن همراه است. علاوه بر این، گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است؛ یک آنتی اکسیدان که نشان داده است التهاب و تجمع چربی را کاهش می دهد، می توانید گوجه فرنگی را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید یا از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای کاهش چربی بدن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا