سلامت خانواده

میوه ای که شما را از یبوست نجات می دهد

به گزارش خبرآنلاین، طبق مطالعات انجام شده، «آلو» بهترین گزینه غذایی برای یبوست است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی خود آلو مصرف می کنند، دفع راحت تری دارند و تا حد امکان از یبوست دوری می کنند.

آلو چگونه به رفع یبوست کمک می کند؟

آلو علاوه بر فیبر حاوی الکل قندی به نام سوربیتول است که اثر ملین طبیعی دارد. سوربیتول موجود در آلو می تواند به رفع یبوست و تسهیل حرکات روده در افراد مبتلا به یبوست مزمن کمک کند.

آلو همچنین سرشار از ترکیبات فنلی است که می تواند روده ها را تحریک کند. طبق تحقیقات انجام شده، این ترکیبات گیاهی فنلی خاصیت ملین دارند و توانایی رفع یبوست را دارند.

آلو خشک همچنین یک ملین طبیعی برای افرادی است که از یبوست و سوء هاضمه رنج می برند. مصرف منظم آلو خشک زمان انتقال غذا در روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین رشد باکتری های مفید در روده بزرگ را افزایش می دهد که به هضم غذا کمک می کند. 6 عدد آلو معمولا حاوی 4 گرم فیبر غذایی است که می تواند حدود یک هفتم نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند. دریافت فیبر کافی شما را از یبوست در امان نگه می دارد. اگر یبوست دارید، بد نیست هر روز دو یا سه عدد آلو خشک را همراه با صبحانه بخورید.

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا