سلامت خانواده

میان وعده های خوبی که به کاهش وزن کمک می کند

به گزارش خبرآنلاین، تنقلات و تنقلات در واقع می توانند به شما در حفظ وزن سالم و حتی کاهش وزن کمک کنند به شرطی که به انواع آن ها توجه کنید و انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. خوردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر تقریباً هر سه ساعت یک‌بار می‌تواند به حفظ سطح قند خون پایدارتر در طول روز کمک کند و به شما کمک کند از گرسنگی شدید جلوگیری کنید و از پرخوری در ناهار یا شام خودداری کنید.

همشهری در خبر نوشت: اگر متوجه شدید که بلافاصله بعد از خوردن یک میان وعده به یخچال می روید، ممکن است نوع غذا را اشتباه انتخاب کنید. تنقلات پرکالری که سرشار از چربی یا قند هستند، مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی، ممکن است هوس فوری شما را برطرف کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی گرسنگی را برطرف می کنند. زیرا غذای ناسالم به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کند.

نکاتی در مورد خوردن تنقلات سالم
یک راه سالم‌تر برای میان‌وعده، انتخاب غذاهایی است که ترکیبی از پروتئین، فیبر و مقدار کمی چربی مفید برای قلب دارند، مانند چربی‌های تک غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا 3، که قند یا نمک زیادی ندارند. این نوع میان وعده ها شما را بیشتر سیر می کنند و تا وعده غذایی بعدی راضی نگه می دارند.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که میان وعده ها را در حدود 100 تا 200 کالری نگه دارید. مهمتر از آن، میان وعده را با احتیاط مصرف کنید. آنچه می خورید بچشید و به آرامی بجوید. به طعم ها و بافت ها توجه کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما پیام سیر بودن را دریافت کند. قبل از اینکه به سراغ یک میان وعده دیگر بروید به خودتان زمان بدهید.

در ادامه ۱۰ میان وعده و رژیم کم کالری را معرفی می کنیم که هم شما را سیر می کند و هم به کاهش وزن کمک می کند.

آجیل سرشار از پروتئین است
آجیل سرشار از پروتئین و چربی های سالم است، بنابراین به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. از یک مشت بادام، پسته، فندق، آجیل ماکادمیا یا آجیل بو داده خشک بدون نمک یا کم نمک میل کنید. برای اینکه میان وعده شما دوام بیشتری داشته باشد، آجیل هایی را انتخاب کنید که باید پوست آن ها را یکی یکی پوست بگیرید یا گردو را در یک وعده سس سیب شیرین نشده بریزید.

انگور کم کالری است
یک فنجان انگور منجمد یک میان وعده آسان و مغذی است. این یک راه سرگرم کننده برای ارضا کردن دندان شیرین خود با تعداد انگشت شماری کالری است. اگر انگور دوست ندارید، یک موز یخ زده را با یک قاشق غذاخوری شربت شکلات امتحان کنید.

هوموس شما را سیر نگه می دارد
هوموس را با بافت خامه ای و صاف درست کنید و روی کراکر غلات کامل یا یک تورتیلای گندم کامل بمالید و نوش جان کنید.

سبوس جو دوسر حاوی کربوهیدرات های پیچیده است
سبوس جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است، بنابراین به شما کمک می کند بدون افزایش قند خون، سیر شوید. یک کاسه کوچک سبوس جو دوسر با شیر کم چرب، عصاره وانیل و دارچین یک میان وعده دلچسب و سیر کننده می سازد. بعلاوه، کوکی‌های جو دوسر بهترین انتخاب برای میان‌وعده بعد از ظهر هستند.

ماست کم کالری اما سیر کننده است
ظرف سرو ماست سبک و کم چرب (یا ماست به سبک یونانی) یک میان وعده آسان برای زمانی است که در حال حرکت هستید. میوه های تازه، دانه کتان آسیاب شده یا گرانولای کم چرب را برای مواد مغذی اضافی به ماست اضافه کنید، یا سعی کنید یک کاسه ماست زده شده را برای یک میان وعده جدید منجمد کنید.

نخود فوق العاده مغذی و سالم است
سعی کنید آنها را با روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره آسیاب شده در فر تفت دهید. نخود سوخاری بافتی ترد، خاص و گوشتی و طعم جذابی دارد.

آووکادو منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم است
آووکادوهای غنی از مواد مغذی منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. روی برش های آووکادو کمی نمک بزنید یا یک آووکادوی نصف شده را با سالسا پر کنید و لذت ببرید.

پاپ کورن سرشار از فیبر و کم چربی است
پاپ کورن به عنوان یک غلات کامل که به طور طبیعی سرشار از فیبر و چربی کمی است، یک میان وعده بدون گلوتن با قدرت ماندگاری است. شکلات تلخ و شیرین ذوب شده را روی پاپ کورن بریزید تا یک خوراکی خوشمزه داشته باشید.

میوه بهترین میان وعده شماست
میوه تازه همیشه یک میان وعده سالم است. بهتر است یک تکه میوه را با مقداری آجیل، پنیر کم چرب، پنیر دلمه یا مقداری غلات کامل و شیر کم چرب ترکیب کنید. یا یک فنجان توت را با یک قاشق غذاخوری چیپس شکلات ذوب شده امتحان کنید.

شما لازم نیست کامل باشید
اگر پرخوری می کنید، نگران نباشید. خوردن تنقلات سالم عادتی است که در درازمدت آن را ایجاد خواهید کرد. بعلاوه، اشکالی ندارد که هر از چند گاهی کمی از خودتان پذیرایی کنید. تلاش برای اینکه بیش از حد خوب باشید می تواند شما را برای شکست آماده کند. بنابراین، بله، ادامه دهید و بعد از شام خود را با یک تکه شکلات تلخ پذیرایی کنید. فقط آن را به یک عادت روزانه تبدیل نکنید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا